OUS 1 profi remont, poprawa niedoróbek, zmiany konstrukcyjne

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#51

Post napisał: tomcat65 » 16 cze 2014, 01:18

"Gupoty" gadacie, towarzyszu :twisted:
Mocowanie w pionie jest tylko do tokarki, nic nie przeszkadza i łba sobie nie obijam.
Zauważ, ile razy krótsza jest dźwignia na wrzecionie od dyszla ( w pionie ) i ile razy mniej drgań przenosi.
Do frezowania jest tradycyjnie - prosty dyszel.
Grawitację przezwyciężam sprężyną :).



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#52

Post napisał: panzmiasta » 19 gru 2014, 21:57

Tak właśnie na prezent wigilijny przedstawiam moje autorskie "wspomaganie mocowania silnika" , aż sam się dziwię że jeszcze nikt nie wpadł na tak prosty sposób by wyeliminować drgania przekładni pasowej - oczywiście chodzi mi o coś sprytnego, szybkiego i by tokarka dalej posiadała swoją mobilność .
Po pierwsze trzeba znaleźć grubościenną rurkę , do niej dospawujemy gruby płaskownik , po przyspawaniu należy obrobić go w tokarce bo spaw zawsze ściąga w jedną lub drugą stronę a raczej mało prawdopodobne że będzie się komuś chciało robić to z jednego kawałka metalu. Resztę widać na zdjęciach
Załączniki
tun silnika.jpg
tun sillnika 1.jpg
tun silnika 2.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#53

Post napisał: BYDGOST » 20 gru 2014, 17:10

A koła pośredniego nie używasz?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#54

Post napisał: panzmiasta » 22 gru 2014, 23:56

Falownik mi zakazał używania pośredniego koła :mrgreen: ale jak bym używał to z tą przeróbka i tak się zmieści , nie da się raczej już osłony pasków założyć [ może się komuś uda ale zapewne będzie to wyglądało podobnie jak wróble na linii wysokiego napięcia ... jeden obok drugiego :lol: ]

A na święta memu osiołkowi założyłem gadgety jak w załączniku , wyszło to ok 40zł , wygląda olśniewająco .
Załączniki
chromowane dodatki.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

vilu
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 159
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa -Olsztyn

#55

Post napisał: vilu » 23 gru 2014, 16:51

panzmiasta, dałeś to do chromowania ?


jo63
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2014, 19:59
Lokalizacja: Mrągowo

#56

Post napisał: jo63 » 01 sty 2015, 22:02

Wszystkim Kolegom Zdrowia i pomyślności w Nowym Roku!
Dziękuję za link.
Obserwuję już ten wrzeciennik dziwny nieco i próbuję nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Najchętniej kupię samo wrzeciono. Wrzeciennik chyba katowicki i u mojej Salezianki w całości nie znajdzie osi z konikiem. Możecie Koledzy wiecie czy katowickie wrzeciono da się zamontować w salezjańsim wrzecienniku?
Wciąż nie wiem co myśleć o moim wrzecionie. Zamiast stożka MK2 mam precyzyjnie wykonany, gładki otwór walcowy D18 na głębokość 83 mm. Czy istniały takie wykonania Osiołka, bądź czy istnieją jakieś tuleje redukcyjne Z D18 do MK2? Zagadka.
Najchętniej jednak kupię samo wrzeciono.

Obrazek


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#57

Post napisał: tomcat65 » 02 sty 2015, 04:18

Niezależnie czy ktoś sobie to roztoczył czy też zrobiono taki egzemplarz, masz problem.
Kupić samo wrzeciono - szczerze nigdy nie widziałem na żadnym portalu aukcyjnym. Całe wrzecienniki owszem, ale czy będzie pasować - loteria.
Najszybciej dorobić - kilka osób z forum ma takie możliwości, nie jest to skomplikowany element. No, może zrobienie stożka wewn.
Drugie, to dorobić redukcję, np. z tulejek redukcyjnych mk3/2, gdzie jest już dobrze zrobiony stożek wewn. Na wcisk, lub na gorąco i powinno dobrze trzymać.


jo63
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2014, 19:59
Lokalizacja: Mrągowo

#58

Post napisał: jo63 » 02 sty 2015, 10:52

Dzieki tomcat65
Myślałem o wciśnięciu ew. na klej jeszcze, tulei i wykonaniu w niej stożka.
Lepszy Twój pomysł użyć redukcji z już gotowym stożkiem wdrożę i zdam relację.
Znajduję taką redukcję: http://allegro.pl/tuleja-redukcyjna-fi- ... 99587.html.
Otwór mojego wrzeciona mierzę 17,83 mm u wlotu. Czyżby ktoś dostosował wrzeciono do takiej redukcji? Ale jak by miała być unieruchomiona we wrzecionie?

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#59

Post napisał: panzmiasta » 04 sty 2015, 01:46

Kto co zrobił to już teraz nie bardzo istotne , jak potrzebujesz też do frezowania to twoje wrzeciono do niczego nie służy wiertła mk przy wierceniu na kolumnie też nie użyjesz , wrzeciona muszą pasować do każdego osła bo ... bo są robione pod łożyska i z tolerancją H ileś tam tak że tu bym się nie obawiał ale ... Fajny miałem pomysł by zrobić nowe wrzeciono w starej obudowie , średnicę łożysk wewnętrzną czyli tam gdzie stykają się z wrzecionem dałbym większą , stożek wyszlifować na mk3 , przerobił klepki zamykające łozyska , kolo pasowe i zębatkę na wrzecionie , uchwyt wtedy 100mm i masz przelot 20mm przez całość i najbardziej stuningowane wrzeciono w Pl . Zapewne cena dorobienia oryginału czy "tuningu" będzie taka sama ale radość pewnie 10x większa .

PS: W moim osiołku [odpowiadając na pytanie ] tak dałem korbki do chromu , robiłem parę innych rzeczy a nie chciało mi się poświęcić 10h na polerki to wyszło jak wyszło . I proszę nie wklejać tu linków które powinny się znaleźć w dziale okazje , nie negować złych postów innych samemu pisząc bla bla bla , temat ma być krótki i dość treściwy , mam kolejny patent na usprawnienie obsługi OUS-a , dotyczy logistyki , następnym postem pewnie wyjawię treści
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


jo63
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2014, 19:59
Lokalizacja: Mrągowo

#60

Post napisał: jo63 » 12 sty 2015, 22:05

Obmyślam ratowanie rozwierconego wrzeciona. Mam dojście do rozwiertaków MK2. Może wprasować zamrożoną tuleję walcową a do MK2 rozwiercić? Rozwiertakiem zaatakować z konika jak przy wierceniu luf. Tylko jak rozwiertak za walcowy trzonek w koniku złapać?
A poza tym szukam i szukam zwymiarowanego rysunku wrzeciona. Może któryś z Kolegów posiada? Swojego jeszcze nie wydłubałem a wykonawcę ew. dubla mam upatrzonego. Pokażę rysunek to mi powie ile zażąda.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”