TUE35 wymiana lozysk wrzeciona
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 45
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
TUE35 wymiana lozysk wrzeciona
Powoli zabieram sie za wymiane lozysk wrzeciona w mojej tue. Przecztalem co tylko udalo mi sie znalezc na forum ale pytan kilka bedzie, zoltodziob jestem:-) Odwdziecze sie licznymi zdjeciami z prac;-) Dzisiaj mialem chwile i zabralem sie za odkrecenie tarczy zabierakowej. Zgodnie z tym co przeczytalem zalaczylem odboczke, najwolniejsze obroty, podlozylem kantowke pod szczeki i wlaczylem obroty. Pierwsze podejscie zakonczone porazka. Nie ruszylo nic. Nastepnie breszke w szczeki i proba na zerwanie. Rowniez porazka. Pomijam fakt, ze mma nowke uchwyt i serce boli jak mam go tak katowac. Dla pewnosci zapytam:na wrzecionie jest prawy gwint? Moze krece w zla strone? Na logike moja powinien byc lewy ale przeczytalem, ze jest prawy...
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 818
- Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
- Lokalizacja: okolice nałęczowa
Wez 1/2pniaczka podłóż pomiędzy szczękę a loze i lewe obroty, niekoniecznie odboczka włączona, lewe obroty kilka razy oiedyknij az się odkręci... Chyba ze ktoś cos przekombinował, zobacz czy na tarczy zabierakowej nie masz jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia, np śruby z boku ktora dociska zabieraj do wrzeciennika, czaisz ?!!
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Po pierwsze nie katuj nowego uchwytu, weź uchwyt stary lub ze złomu z dobrym zamkiem.
Spróbuj na gwint z obu stron wpuścić trochę nafty lub WD.
Schłodzić otwór wrzeciona zamrożonym przedmiotem np. serdelkiem lub czym innym.
Po kilku minutach lekko podgrzać tarczę zabierakową palnikiem.
Znowu napuścić WD lub nafty.
Powtórzyć procedurę schładzania i grzania i odkręcać metodą jak poprzednio próbowałeś.
Spróbuj na gwint z obu stron wpuścić trochę nafty lub WD.
Schłodzić otwór wrzeciona zamrożonym przedmiotem np. serdelkiem lub czym innym.
Po kilku minutach lekko podgrzać tarczę zabierakową palnikiem.
Znowu napuścić WD lub nafty.
Powtórzyć procedurę schładzania i grzania i odkręcać metodą jak poprzednio próbowałeś.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 97
- Rejestracja: 08 lut 2011, 17:32
- Lokalizacja: mars
Użyj palnika na prop-butan bez tlenu. Wystarcza żeby złapało temperaturę i szkody żadnej na pewno nie zrobi. Zagrzej jednego dnia, polewaj WD lub innymi specyfikami puki ciepłe a kolejnego dnia spróbuj odkręcać. I tak kilka razy - na pewno puści jeśli zapieczone.
Stoi u mnie taka tokarka ale nie zabierałem się jeszcze za jej remontowanie więc z ciekawością kibicuję. W innej też miałem problem z odkręceniem tarczy ale w/w sposoby pomogły.
Czasami opukiwanie młotkiem (gumowym, drewnianym) pomaga na zerwanie ale w połączeniu z namaczaniem i temperaturą. Może by tak jeszcze wsadzić w uchwyt pręt szcześcienny jakby łeb śruby i do tego klucz pneumatyczny?
Stoi u mnie taka tokarka ale nie zabierałem się jeszcze za jej remontowanie więc z ciekawością kibicuję. W innej też miałem problem z odkręceniem tarczy ale w/w sposoby pomogły.
Czasami opukiwanie młotkiem (gumowym, drewnianym) pomaga na zerwanie ale w połączeniu z namaczaniem i temperaturą. Może by tak jeszcze wsadzić w uchwyt pręt szcześcienny jakby łeb śruby i do tego klucz pneumatyczny?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 45
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj dzień wolny, za chwilę schodzę do garażu i podejmuję walkę. Nie mam żadnego palnika, więc ta metoda odpada na pewno. Przyglądnę się czy ktoś nie założył dodatkowego zabezpieczenia. Spodobał mi się pomysł z kluczem pneumatycznym. Tak się składa, że sam naprawiam swoje auto i rodziny i mam mocnego pneumata. Bez problemu odkręcam nim półosie, może z tarczą sobie poradzi. Tylko planuje przyspawać dużą nakrętkę do płaskownika, który będzie przykręcony bezpośrednio do zabieraka. Uchwyt nowy, żal mi go.
Na 100% jest prawy gwint na wrzecionie?
Na 100% jest prawy gwint na wrzecionie?