Pierwsze CNC. co o tym sądzicie??
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 22
Pierwsze CNC. co o tym sądzicie??
Witam. Jestem początkującym w temacie. Właśnie jestem na etapie budowy mojej pierwszej frezarki. Założenie jest takie aby robiła pcb, wycinała otwory w obudowach i obrabiała miękkie metale. Powierzchnia robocza 60x40. Wygląd ramy ściągnięty z Internetu na rysunku poniżej. Profil 80x80x5. Rama będzie gotowa w przyszłym tygodniu o wymiarach 900x760. Pozostało mi teraz kupić dalsze elementy – i tu liczę na wasze sugestie: Wałek podparty na całej długości ( myślę o ) fi 20, śruba Tr 20 ale z jakim gwintem?. Nie wiem jakie serwa? Wiem ze to głęboka woda ale lubię wyzwania:) 

Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 20:32 przez mariusz_nowak, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
To co jest na rysunku podoba mi się
Stolik pewne leży na jakimś użebrowaniu od spodu?
Co do skoku gwintu, to niech ktoś inny napisze, bo mi zdanie się zmienia na ten temat co jakiś czas. Ostatnia wersja to, że śruby mogą wpadać w wibracje jak za szybko się obracają i może lepiej mieć duży skok gwintu. Z kolei do PCB przydała by się lepsza rozdzielczość i mniejszy skok gwintu.

Stolik pewne leży na jakimś użebrowaniu od spodu?
Co do skoku gwintu, to niech ktoś inny napisze, bo mi zdanie się zmienia na ten temat co jakiś czas. Ostatnia wersja to, że śruby mogą wpadać w wibracje jak za szybko się obracają i może lepiej mieć duży skok gwintu. Z kolei do PCB przydała by się lepsza rozdzielczość i mniejszy skok gwintu.
-
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
Witam.
Może warto trochę poczekać, zaoszczędzić i zainwestować w śruby kulowe. Praca związana z zamontowaniem śruby trapezowej czy to kulowej jest praktycznie taka sama,za różnica pracy miedzy tymi śrubami jest znacząca.
Jeśli chodzi o wykonanie bramy ,ja bym ją wykonał ze stali,cięższa na pewno będzie od alu ale za to sztywniejsza.Takie jest moje zdanie.