tokarka 16k20
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Chodzi o sam rozruch. Silnik o mniejszej mocy musi rozbujać dość dużą masę ( wszystkie wałki, koła, wrzeciono, przedmiot obrabiany), która wcześniej była przewidziana dla większego silnika. W tym momencie silnik jest dość mocno obciążony i pobiera najwięcej prądu. Może to być odczuwalne w sieci jeśli sieć elektryczna jest słaba i łatwiej dochodzi do zadziałania bezpieczników jeśli są dobrane na granicy możliwości - tzn. mam na myśli, największy dopuszczony umową z dostawcą energii, bezpiecznik na zasilaniu budynku. Poza tym jest OK pod warunkiem, że nie skrawa się takiego wióra jak przy standardowym silniku.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 paź 2009, 22:47
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Tuc 40 ma sprzęgło , czyli najpierw startuje silnik a puźniej wrzeciono , ale to chyba wiesz , co ci będę tłumaczył , naddatki też będę starał się żeby były jak najmniejsze , nie mam zamiaru produkować wiórów. I jeszcze jedno silnik 4kw ma taką samą średnicę osi i kołnierza co 7,5kw?. Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
7,5 kW większy by prąd pobrał przy rozruchu i bezpieczniki tym bardziej bez szansBYDGOST pisze:Chodzi o sam rozruch. Silnik o mniejszej mocy musi rozbujać dość dużą masę ( wszystkie wałki, koła, wrzeciono, przedmiot obrabiany), która wcześniej była przewidziana dla większego silnika. W tym momencie silnik jest dość mocno obciążony i pobiera najwięcej prądu. Może to być odczuwalne w sieci jeśli sieć elektryczna jest słaba i łatwiej dochodzi do zadziałania bezpieczników jeśli są dobrane na granicy możliwości - tzn. mam na myśli, największy dopuszczony umową z dostawcą energii, bezpiecznik na zasilaniu budynku. Poza tym jest OK pod warunkiem, że nie skrawa się takiego wióra jak przy standardowym silniku.
Silnik 4 kW zgodnie z zasadami nie musisz odpalać gwiazda trójkąt, natomiast 7,5 kW juz musisz bo zakład energetyczny może się dowalić.
Oczywiście oba można włanczać gwiazda trójkąt i silnik 7,5 kW pobierze w gwieździe przy rozruchu max 30A, natomiast przy rozruchu od razu w trójkącie prąd może dobić do 100A. Silnik 7,5 kW mam akurat obcykany, natomiast 4 kW nie ale prady będą ospowiednio mniejsze.
Zamiast 4 kW można zastosować 5,5kW i to jest już bliżej do tego orginalnego.
Prawdopodobnie silniki tego samego producenta będą miały im mniejszy tym mniejsza oś. Pomiędzy różnymi producentami mogą być rozbierzności. Na stronie producenta będą te dane.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 315
- Rejestracja: 30 paź 2007, 16:25
- Lokalizacja: łódzkie
TUD-50 ma silnik dwuzakresowy 4,5/7 kW. Pracowałem na niej kilkanaście lat i rzadko kiedy używałem drugiego zakresu silnika, a przecież TUD jest trochę masywniejszy od TUCa. Mechanizm załączania silnika i sprzęgła jest dokładnie taki sam w obu tokarkach,
Chodzi o sam rozruch. Silnik o mniejszej mocy musi rozbujać dość dużą masę ( wszystkie wałki, koła, wrzeciono, przedmiot obrabiany),
Cały problem polega na dokładnym wyregulowaniu układu sterowania sprzęgłem. Silnik powinien się załączyć w początkowej fazie ruchu dźwigni sprzęgła, a dopiero w końcowym momencie powinno załączyć się sprzęgło cierne, które w początkowym momencie też ma poślizg.
Jeżeli nie będziesz szalał z z obróbką zgrubną na dużych średnicach, to silnik 4,5 kW może się sprawdzić
Chodzi o sam rozruch. Silnik o mniejszej mocy musi rozbujać dość dużą masę ( wszystkie wałki, koła, wrzeciono, przedmiot obrabiany),
Cały problem polega na dokładnym wyregulowaniu układu sterowania sprzęgłem. Silnik powinien się załączyć w początkowej fazie ruchu dźwigni sprzęgła, a dopiero w końcowym momencie powinno załączyć się sprzęgło cierne, które w początkowym momencie też ma poślizg.
Jeżeli nie będziesz szalał z z obróbką zgrubną na dużych średnicach, to silnik 4,5 kW może się sprawdzić
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
U mnie jest jest ten problem, że maszyna nie ma sprzęgła. W sumie nie jest źle z tym załączaniem z tym, że czasami, w przypadku niższego napięcia w sieci, może to być odczuwalne na innych odbiornikach np. żarówkach.gaski pisze: Cały problem polega na dokładnym wyregulowaniu układu sterowania sprzęgłem.
[ Dodano: 2010-04-07, 23:05 ]
Silnik 5,5 kW w miejsce 7,5kW uda się wstawić, ale wymiary zależą od typu silnika. W niektórych silnikach wymiary montażowe są takie same. Silnik 4 kW ma mniejszą średnicę osadzenia. Wymiary sa tu:darek4168 pisze:Czyli oś 4kw będzie mniejsza a kołnierz i rozstaw otworów będą pasować?.
http://www.tamel.pl/katalogi/seriasg/tr ... kcyjne.pdf
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.