Szczęki tokarskie- spawanie

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
Grzesh
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 85
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:14
Lokalizacja: GDA

Szczęki tokarskie- spawanie

#1

Post napisał: Grzesh » 26 mar 2020, 07:43

Witam, potrzebuję przedłużyć szczęki tokarskie dospawując do nich wycięte odpowiednio elementy, pytanie jak dobrze to wykonać jaką metodą? Szczęki twarde więc czy stosując odpowiednie elektrody do łączenia stali hartowanej że spawalną ? Widziałem nie jednokrotnie takie szczęki lecz wolę się poradzić. Dysponuję migomatem o mocy wystarczajacej, lecz szczęki będą trzymały ciężar ok 50 kg i zastanawiam się nad oddaniem tego zadania dla rasowego spawacza. Proszę o porady pozdr. Grześ




johny juve
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 32
Rejestracja: 08 cze 2016, 19:05
Lokalizacja: Sucha

Re: Szczęki tokarskie- spawanie

#2

Post napisał: johny juve » 26 mar 2020, 08:17

Nie jestem zwollennikiem spawania szczęk ,lepiej jak byś sobie ogarnął z kostki całe jednolite szczęki zwłaszcza jak będziesz 50kg trzymał.


Robert_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 432
Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Szczęki tokarskie- spawanie

#3

Post napisał: Robert_K » 26 mar 2020, 08:29

Ewentualnie szczęki miękkie, zakręcić w uchwyt i dorobić potrzebne wkładki, które dokręcisz śrubami. Ja również wolałbym nie spawać szczęk - zwłaszcza że w grę wchodzi dość spory ciężar.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 9141
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Szczęki tokarskie- spawanie

#4

Post napisał: RomanJ4 » 26 mar 2020, 09:33

Grzesh pisze:
26 mar 2020, 07:43
Szczęki twarde więc czy stosując odpowiednie elektrody do łączenia stali hartowanej że spawalną ? Widziałem nie jednokrotnie takie szczęki lecz wolę się poradzić.
Koledzy maja rację.
Spawanie hartowanego/nawęglanego z miękkim w warsztatowych warunkach zawsze może powodować wadę w postaci warstwy kruchej, w której nietrudno o duże naprężenia albo i mikropęknięcia. A przecież można założyć, że obrabiana masa 50kg przed obtoczeniem idealnie wyważona nie będzie. Czym to może grozić, zwłaszcza przy większych obrotach, łatwo się domyślić.
To już lepiej będzie zastosować szczęki dzielone - twarde dolne z dokręcanymi do nich miękkimi górnymi które będą
- albo wykonanym na gotowo (całościowo) jako dedykowane przedłużki z zamkami dopasowanymi do dolnych,
(przykładowe górne dedykowane)
Obrazek Obrazek

- albo (typowe) miękkie górne do których można dospawać przedłużki, jak poniżej
Obrazek Obrazek
Takie spoiny dobrze wykonane będą bezpieczniejsze.
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”