W servotuning ustawia się PID które są niezbędne do poprawnej pracy.
Na początek wystarcza jakakolwiek praca. Na domyślnych ustawieniach musi działać. Jak zacznie reagować prawidłowo to wtedy możesz się martwić strojeniem.
W sterowniku ELM na attiny2313 jak próbowałem przekręcić oś silnika to za każdym razem wracał do tego samego położenia,
I tak ma być.
a w tym przypadku jak kręcę w jedną stronę to daje taki niewielki opór a w drugą nie.
Niewielki opór i wraca czy można przekręcić i trzyma w tym miejscu ?
[center]Sygnały z enkodera są prawidłowe sprawdzałem na oscyloskopie. [/center]
Oczywiście sprawdzasz przy procesorze i oprócz tego, że sekwencja zmian jest właściwa (zmiana na A, potem zmiana na B i znowu na A) to poziomy są właściwe ? I za diodami na PD7 też ?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja zamiast układu kształtującego impulsy z enkodera dałem 74hc14 zamiast układu na Lm393.
Ja też mam 74hc14 ale razem z komparatorami. W oryginalnym układzie też był taki układ (spełniający podobną funkcję 4093) + te komparatory. W sumie to one chyba są po to żeby zwiększyć odporność na zakłócenia i weeliminować efekty spadku napięcia na długich kablach do enkodera. Moim zdaniem lepiej żeby były ale bez nich też musi działać.
Sygnały z enkodera podawane są na PD4 i PD5 tak mam na schemacie.
I na pd7 przez diody. U mnie w tym miejscu było zwarcie na płytce i troche mi zajęło zanim to znalazłem. Byłem już przekonany, że mam uszkodzony procesor.
Wgrałem program test.hex który załączyłeś w poprzednim poście i silnik obraca się w prawo i w lewo. Będę jeszcze szukał jakiś innych wsadów
A jaki to wsad ? TimerInt czy CompInt ? I jaka wersja ?