Stalowa przekładnia ślimakowa

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
kamiluncio
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2020, 06:17

Stalowa przekładnia ślimakowa

#1

Post napisał: kamiluncio » 29 lis 2020, 19:46

Witam jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za nie fachowe nazewnictwo, mam problem z niedziałającą przekładnią ślimakową przy której już wiele mądrych głów poległo więc postanowiłem poszukać fachowych porad na własną rękę. W ogromnym skrócie to posiadam przekładnie ślimakową w której oba nowe elementy wykonane są ze stali 16HG nawęglane i hartowane 54-58HRC , uzębienia frezowane w klasie 9-C. Od razu zaznaczam że oryginalne elementy również były utwardzane gdyż przekładnia przenosi dość duży moment. Przekładnia po zmontowaniu nie może pracować i pojawia się duży zgrzyt (po ponownym rozebraniu przekładni na ślimaku widoczne znaczne ślady pracy). Elementy pracują w smarze półpłynnym. Pytanie w czym tkwi brak ruchomości tej przekładni; czy wykończenie powierzchni jest niewłaściwe, czy smar nie posiada odpowiednich dodatków i właściwości, a może należy ją docierać podczas pracy maszyny. Serwis owej maszyny twierdzi że przekładnia powinna się dotrzeć natomiast powiedzieli że aż takich zgrzytów nie spotkali.

Pozdrawiam i proszę o pomoc



Tagi:


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#2

Post napisał: Steryd » 29 lis 2020, 21:52

Slimacznica na pewno nie była ze stali. Prędzej z żeliwa bialego, albo z jakiegoś stopu łożyskowego. Żadne czary nie pomogą ani smarowanie. Stal ze stalą generuje za dużo tarcia i to się prędzej zetrze na amen niż dotrze.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
kamiluncio
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2020, 06:17

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#3

Post napisał: kamiluncio » 29 lis 2020, 22:32

No właśnie według karty technicznej modułów była , i orginalnie to wszystko pracowało i stąd cały niuans że nikt nie ma pojęcia jakim sposobem a w wielu firmach już gościłem z tą zagwostką.. A czy jest jakiś łatwy do wykonania sposób sprawdzenia czy to aby nie żeliwo?


IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6084
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#4

Post napisał: IMPULS3 » 29 lis 2020, 22:46

Mogla być cała ze stali (jeśli nie ma dużych prędkosci) ale na pewno masz zbyt niskie wartości twardosći. Powinno byc co najmnie 60 albo i więcej. I stal 16HG to podstawowa stal do nawęglania. Zastosuj jakieś lepsze gatunki.
"Za regresem stały działania firm naftowych, węglowych, być może też motoryzacyjnych i innych. Winni są też politycy, którzy nie skupiali się na myśleniu długofalowym. Ta logika, niszczyła i nadal niszczy nasz świat" prof. Szymon Malinowski.


Autor tematu
kamiluncio
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2020, 06:17

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#5

Post napisał: kamiluncio » 29 lis 2020, 23:23

Zgadza się bo przekładnia jest wolnobieżna a nawet bardzo wolno ok 1 na minute. Ale przekładnia już została wykonana, na tym z czego już została wykonana ma takie tarcie że silnik hydrauliczny nie daje rady obrócić ślimaka. Zastanawia mnie to wykonanie 9-C bo powierzchnia wydaje się jakby była po nożu i nie szlifowana.


atlc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2003
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#6

Post napisał: atlc » 30 lis 2020, 00:18

Możesz wrzucić zdjęcia powierzchni?


Autor tematu
kamiluncio
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2020, 06:17

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#7

Post napisał: kamiluncio » 30 lis 2020, 09:49

Obrazek to jest fragment ślimacznicy Obrazek a to Ślimak


atlc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2003
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#8

Post napisał: atlc » 30 lis 2020, 11:02

Nie wygląda na szlifowane, ale w klasie 9 wcale szlifowana być nie musiała.
Widać sporą chropowatość powierzchni, a to nie sprzyja poprawnej pracy, szczególnie przy takim doborze materiałów współpracujących.
Twardość którą podałeś, to twardość zmierzona, czy taka była zlecona i nie było to dalej weryfikowane?


Autor tematu
kamiluncio
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2020, 06:17

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#9

Post napisał: kamiluncio » 30 lis 2020, 13:03

Twardość którą podałem to wartość z oferty którą mi przygotowano przes wykonaniem. A czy ewentualnie da się te powierzchnie jakoś dogładzić żeby były bardziej obłe bo wydaje mi się ze ostre krawędzie ślimaka drą o powierzchnię zębów ślimacznicy


atlc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2003
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stalowa przekładnia ślimakowa

#10

Post napisał: atlc » 30 lis 2020, 15:05

Szlifować?
A jak masz dużo czasu to drobny papier ścierny w dłoń i gładzić, gładzić, gładzić.. aż stwierdzisz że lepiej było szlifować.
Nie wiadomo nawet jaką twardość ma ten materiał, ciężko coś więcej powiedzieć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”