Spawanie metodą tig mosiądzu

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
Endriu197026
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2009, 12:22
Lokalizacja: toruń
    unknown unknown

Spawanie metodą tig mosiądzu

#1

Post napisał: Endriu197026 » 17 wrz 2009, 12:31

Witam
Czy ktoś z obecnych na forum spawał mosiądz tigiem wiem że jest to możliwe ale na tym moja wiedza się kończy więc jeśli ktos chciałby podzielić się informacjami i doświadczeniem na ten temat będe wdzięczny
Pozdrawiam



Tags:


Marian1234
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik
    unknown unknown

#2

Post napisał: Marian1234 » 17 wrz 2009, 14:01

nie spawałem tego osobiście ale na pewno się da musisz mieć odpowiednie druty i dość dużą moc bo te stopy szybko przewodzą ciepło dla zwiększenia wtopienia ar+he i próbować próbować....


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 527
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz
    unknown unknown

#3

Post napisał: acetylenek » 17 wrz 2009, 20:06

Spawałem ale blaszki ok 1mm więc problemu z mocą spawarki nie było.

gaz argon 4.5, spawanie z biegunowością ujemną czyli normalnie.

Jak napiszesz co i czym spawasz lub masz zamiar spawać to może się więcej dowiesz.

grubsze elementy można podgrzać do 200 st.C przed spawaniem


Autor tematu
Endriu197026
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2009, 12:22
Lokalizacja: toruń
    unknown unknown

#4

Post napisał: Endriu197026 » 18 wrz 2009, 13:23

Witam
Mam zamiar spróbowac tigiem o mocy 200A detale o srednicy fi 20 i fi 6 powierzchnia łączenia będzie wynosic w granicach 5-6mm sama spoina powinna być niewielka detal po dalszej obróbce trafia do galwanizerni na chrom galanteryjny więc musi to wyglądać ładnie.
Jako spoiwo przy autogenie stosuje srebro tech. czy i w tym przypadku się sprawdzi ?
Jesli więc trochę temat naświetliłem moze teraz -ACETYLENEK- spróbujesz mi zobrazować jak się do tego zabrac.
Pozdrawiam


Marian1234
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik
    unknown unknown

#5

Post napisał: Marian1234 » 18 wrz 2009, 18:42

http://www.allegro.pl/item741875927_dru ... u_tig.html
tu masz spoiwo do tego nie jest tanie hmm może warto zapytać w sklepach spawalniczych może mają w podobnej cenie a nie trzeba będzie za transport płacić.


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 527
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz
    unknown unknown

#6

Post napisał: acetylenek » 18 wrz 2009, 18:49

Jeśli mówimy o spawaniu to bym polecił drut Cu ok 3 do 4% Si lub 4 do 9% Sn. Odtleniony przeznaczony do spawania tig-iem (do spawania gazowego nie bardo podejdzie bo jest zagazowany i powoduje pory w spoinie)

Srebrem to raczej będzie lutospawanie i według mnie ciekawa opcja.

Ja osobiście bym to zlutował na stop srebra z miedzią w piecu. Pewnie wiadomo Ci, że lutowanie na bazie cyny/ołowiu nie nadaje się do galwanizacji.

Tig-iem będzie trudno uzyskać ładną spoinę bez obróbki natomiast jako grzanie do lutowania troszkę zbyt agresywny. Można by próbować pulsem jeśli maszyna obsługuje tzn. na pręt 20 dać łuk gdy prąd jest większy a na fi 6 na mniejszym i tak np. co 1 sekundę.

Ja bym dał stosunkowo bardzo duży prąd żeby jak najszybciej (i najkrócej) spawać i nie roztopić całego detalu, wszystko jak najkrótszym łukiem i małą osłonką ceramiczną.

P.S. właśnie taki jak kolega podaje będzie dobry dedykowany do Tig-a i tyle właśnie może kosztować.


jamcito
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:13
Lokalizacja: Łódź
    unknown unknown

#7

Post napisał: jamcito » 28 lut 2010, 22:53

Spawania mosiądzu tigiem nie polecam , temperatura topienia i wrzenia cynku jest stosunkowo niska w porównaniu z temperaturą łuku elektrycznego. Podczas spawania wydzielają się opary w postaci białego dymu bardzo szkodliwe dla zdrowia.


noname79
Znawca tematu (min. 60)
Znawca tematu (min. 60)
Posty w temacie: 1
Posty: 76
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:43
Lokalizacja: Toruń
    unknown unknown

#8

Post napisał: noname79 » 01 mar 2010, 12:42

Tak czytam o spawaniu tigiem mosiądzu pod chrom i wiem że się nie da.
Przerabiałem te tematy nie tak dawno. Kolega dobrze napisał, tig ma bardzo wysoką temperaturę pracy. Nie dośc że spalasz cynk, to jeszcze od temperatury zachodzi korozja mosiądzu-miedzi. Tem. topnienia mosiądzu to ok 900C. Tig daje 2k. I jeszcze pod chrom dochodzi obróbka dość agresywna scierna. Do lutowania mosiądzu najlepiej nadają sie luty srebrene (tem. topnienia ok 650-700C. Wada - są bardzo drogie. Lepszą alternatywą są luty miedziano fosforowe z dodatkiem cyny tem topnienie ok 630-650C. Przy lutowaniu mosiądzu wymagany jest topnik. Przy lutowaniu samej miedzi nie potrzeba stosować topnika. No ale to jest technika na lutowanie twarde, a nie spawanie.


Hhd567
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Asd
    unknown unknown

#9

Post napisał: Hhd567 » 22 lut 2012, 20:53

jamcito pisze:Spawania mosiądzu tigiem nie polecam , temperatura topienia i wrzenia cynku jest stosunkowo niska w porównaniu z temperaturą łuku elektrycznego. Podczas spawania wydzielają się opary w postaci białego dymu bardzo szkodliwe dla zdrowia.

A czym chcesz zaspawać mosiądz, bo nie rozumiem?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”