Skrawarka tarczowa?

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 3675
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Skrawarka tarczowa?

#1

Post napisał: strikexp » 22 maja 2017, 18:40

Po obserwacji skrawania na tokarce i wiertarce stołowej. Wpadłem na niekonwencjonalny pomysł. Z racji że zaopatrzenie się w tanią przecinarkę w dobrym stanie technicznym, graniczy z cudem. A ukośnica ma zabójcze obroty i niezbyt nadaje się do cięcia stali.
Pomyślałem sobie aby zamocować na motoreduktorze/przekładni tarczę zębatą z węglików spiekanych. Wolne obroty powinny ładnie skrawać element przeznaczony do przecięcia. A koszt byłby dość niewielki.
Ewentualnie mógłbym nawet pokombinować z zamocowaniem noża-przecinaka od tokarki.


Moje pytania do bardziej doświadczonych:
1. Czy takie coś w ogóle będzie działać?
2. Da się kupić w atrakcyjnej cenie tarczę z węglikami? Znalazłem tylko 210mm za 150zł.
3. Czy istnieją piły tarczowe z HSS?



Tagi:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 862
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#2

Post napisał: ak47 » 22 maja 2017, 19:09

Poczytaj o frezach piłkowych oraz o piłach segmentowych. Te pierwsze przeznaczone są do frezarek te drugie do Pił segmentowych. Te drugie są już chyba całkowicie nieużywane.

Przejrzyj piły ramowe. Dajesz 1000 - 1500 złotych i masz maszynę na lata jak nie robisz dużo. Cięcie tak jak sobie wymyśliłeś nie jest zbyt bezpieczne dla amatora.


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 3675
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: strikexp » 22 maja 2017, 19:51

Dzięki, frezy tarczowe będą idealne. Węglików trochę szkoda bo drogie a naotrzyć się nie da.

Mam świadomość że to dość niebezpieczne narzędzie. Ale potrzebuję czegoś innego niż szlifierka. A u mnie takie obciążenie cięciem że i to wystarczy.
A za 1500zł to jadę 20 min i biorę taśmówkę prosto z magazynu, co i z pewnościa zrobię w odpowiednim czasie :wink:


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1676
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#4

Post napisał: InzSpawalnik » 28 maja 2017, 07:29

Narzedzia z weglika mozna smialo ostrzyc.


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 3675
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: strikexp » 28 maja 2017, 09:35

Dopóki się płytka nie skończy :wink:
Kupiłem już dwa frezy tarczowe z HSS, 8cm i 6cm. Mają otwór 22mm więc w sam raz powinny pasować na wałek liniowy 30mm.
Tylko muszę jeszcze jakąś zakrętkę dorobić i tutaj chciałem się poradzić.
Czy zrobienie zakrętki z gwintem odwrotnym do kierunku obrotów jest wystarczająco bezpieczne? W szlifierce działa chyba identyczny mechanizm?


rozzz
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 46
Rejestracja: 22 wrz 2015, 23:01
Lokalizacja: Rumia

#6

Post napisał: rozzz » 28 maja 2017, 09:56

Bardzo mnie ciekawi jak to ma pasować na wałek fi 30 i jak masz zamiar naciąć na tym gwint?


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 3675
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: strikexp » 28 maja 2017, 10:24

Tak trudno się domyślić że koniec wałka przetoczę na 22mm i zrobię na nim gwint? :wink:


Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1665
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#8

Post napisał: Avalyah » 28 maja 2017, 14:12

A on nie jest hartowany? To trochę utrudni sprawę.


rozzz
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 46
Rejestracja: 22 wrz 2015, 23:01
Lokalizacja: Rumia

#9

Post napisał: rozzz » 28 maja 2017, 14:19

Twardość 60-64 HRC. Głębokość hartowania 1,2-2 mm. Masz zamiar toczyć na swojej tokarce?? Nacinałeś kiedyś gwinty na niej??


Blady
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 515
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź

#10

Post napisał: Blady » 28 maja 2017, 14:39

Ostatnio obrabiałem na swoim ld550 śruby kulowe, pierwsze podejście bez powodzenia, płytka złamana pisk i nic więcej. Końce wygrzane palnikiem (aż zmienią kolor na fioletowy) spokojnie dać ostygnąć i wtedy już poszło, chodź teź cienkim wiórem po 0.1mm zbierane... To samo można w wałkach zastosować, tylko Czy potrzebne takie kombinacje ? Nie łatwiej wytoczyć cały wałek jaki potrzeba od podstaw ??
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”