silnik
silnik 300hz
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
Re: silnik
Musi być spełniona zależność U/f, czyli tak zwane sterowanie skalarne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sterowanie_skalarne
Falownikiem da radę o ile dasz napięcie skuteczne 260V.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
tak jest sterowany falownikiem dalem 200hz i sie spalil jest to mozliwestrikexp pisze: ↑01 lut 2018, 16:13Musi być spełniona zależność U/f, czyli tak zwane sterowanie skalarne.
-
-
Pisałem że napięcie musi być obniżone. W przeciwnym wypadku moc silnika jest dużo większa przy mniejszej częstotliwości i dochodzi do przegrzania a potem spalenia.
-
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
To po co jest falownik,nie jestem elektrykiem ale silnik podpinałem pod falownik i w falowniku ustawiasz zasilanie i inne parametry jak silnik ma na tabliczce 400 v to ustawiasz 400 v w falowniku a nie 260 v.
A 300 hz to jest maksymalna częstotliwość do której silnik powinien prawidłowo pracować,przy prawidłowym ustawieniu parametrów w falowniku .
A 300 hz to jest maksymalna częstotliwość do której silnik powinien prawidłowo pracować,przy prawidłowym ustawieniu parametrów w falowniku .
-
Ja z kolei nie jestem specjalista od falowników, ponieważ miałem do czynienia tylko raz z wektorowym ABB.
W tych wektorowych z wyższej półki jest masa parametrów które się ustawia. W niemarkowych silnikach to aż ciężko znaleźć niektóre parametry. Po poprawnym skonfigurowaniu silnik robi to co mu się wymyśli, czyli niemal cuda.
W takich prostych skalarnych falownikach ustawia się chyba tylko napięcie i częstotliwość znamionowe. Wtedy falownik sam dobiera sobie proporcję U/f gdy ustawia mu się samą częstotliwość np potencjometrem. Ale nie mam pewności czy w jakichś falownikach nie trzeba tego ręcznie ustawiać dlatego ostrzegam.