Do pewnego projektu zakupiłem silnik od klimatyzacji. Silnik jest 5-cio przewodowy. Żadnych konkretnych danych w necie nie znalazłem. Może ktoś z kolegów miał do czynienia z takim silnikiem. Odczepy służą prawdopodobnie do zmiany obrotów.
Znalazłem coś podobnego. Czy można się wzorować schematem z dolnej prawej strony rysunku poniżej.
Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)
Podłączenie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 394
- Rejestracja: 25 maja 2010, 15:55
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)
Tak, to wiedziałem. Tylko czy jak podłączę w ten sposób jak poniżej zaznaczyłem to będzie dobrze. Czyli od lewej 230V do pierwszego odczepu, następnie jak będę przełączał na następne odczepy w prawo to będę miał skokową zmianę obrotów.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)
Wg mnie nie tak. Między uzwojeniami jest zabezpieczenie termiczne PROT i na pewno musi być szeregowo w układzie zasilania. Wariant 1 to 230V na M1 RED i potem któryś z odczepów BLK ORG BLU. Chyba służą do regulacji obrotów, chociaż może przygotowane na alternatywne zasilanie 110V. Kondensator 5µF jak na rysunku. Na początek włączyłbym 230V na skrajne (na rysunku) końcówki RED - ORG. Dla pewności szeregowo jeszcze przez żarówkę 100W. Silnik może nie ruszy, ale będzie sprawdzian, czy nie ma zwarcia. Na BRN tylko kondensator, nigdy sieć.