Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

Podłączenie.

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
grawer
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 394
Rejestracja: 25 maja 2010, 15:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

#1

Post napisał: grawer » 20 sty 2021, 15:46

Do pewnego projektu zakupiłem silnik od klimatyzacji. Silnik jest 5-cio przewodowy. Żadnych konkretnych danych w necie nie znalazłem. Może ktoś z kolegów miał do czynienia z takim silnikiem. Odczepy służą prawdopodobnie do zmiany obrotów.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Znalazłem coś podobnego. Czy można się wzorować schematem z dolnej prawej strony rysunku poniżej.

Obrazek




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4147
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

#2

Post napisał: Steryd » 20 sty 2021, 19:59

Ten silnik ma pracować z kondensatorem. Stąd 5 przewodów.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
grawer
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 394
Rejestracja: 25 maja 2010, 15:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

#3

Post napisał: grawer » 20 sty 2021, 21:13

Tak, to wiedziałem. Tylko czy jak podłączę w ten sposób jak poniżej zaznaczyłem to będzie dobrze. Czyli od lewej 230V do pierwszego odczepu, następnie jak będę przełączał na następne odczepy w prawo to będę miał skokową zmianę obrotów.

Obrazek


gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 842
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

#4

Post napisał: gozdd » 22 sty 2021, 07:43

Pierwsze uzwojenie nie jest przypadkiem tylko uzwojeniem rozruchowym?


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik klimatyzacji (nie samochodowej)

#5

Post napisał: Andrzej 40 » 25 sty 2021, 20:19

Wg mnie nie tak. Między uzwojeniami jest zabezpieczenie termiczne PROT i na pewno musi być szeregowo w układzie zasilania. Wariant 1 to 230V na M1 RED i potem któryś z odczepów BLK ORG BLU. Chyba służą do regulacji obrotów, chociaż może przygotowane na alternatywne zasilanie 110V. Kondensator 5µF jak na rysunku. Na początek włączyłbym 230V na skrajne (na rysunku) końcówki RED - ORG. Dla pewności szeregowo jeszcze przez żarówkę 100W. Silnik może nie ruszy, ale będzie sprawdzian, czy nie ma zwarcia. Na BRN tylko kondensator, nigdy sieć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”