rzeczywiste koszty cięcia wodą ?

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych

JS info
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:27
Lokalizacja: Elbląg

#31

Post napisał: JS info » 20 mar 2010, 01:58

Czytajac to forum w zakresie omawiajacym maszyny do ciecia woda, zauwazylem ze wielokrotnie w roznych postach czytelnicy forum staraja sie ustalic stawke za 1h ciecia na maszynie do ciecia woda.

Wiele wypowiedzi mimo ze znacznie rozniacych sie od siebie jest poprawna, poniewaz podawana jest przez rzeczywistych uzytkownikow maszyn tego typu. Zdarzaja sie rowniez wypowiedzi firm zajmujacych sie sprzedaza tychze maszyn, i te nie sa juz takie klarowne, aczkolwiek tez nie uwazam ich za malo wiarygodne.

Niezwykle cenna, do tej pory nie poruszna ale jak najbardziej rzeczywista jest tez wczesniejsza uwaga uzytkownika cnc3d.

Czemu?

Po pierwsze, w stawkach godzinowych realnych uzytkownikow jest wiele z "zycia" tzn. kazdy z nich uzytkuje maszyne w troche innych warunkach, kazdy z nich potrafi w roznym stopniu wykorzystac mozliwsci jakie daje mu jego maszyna, a takze kazdy z nich po swojemu traktuje maszyne. tzn wg. wlasnego uznania albo poddaje sie planom przegladow i wymianom sugerowanym przez producenta, albo jedzie na "maxa" poki maszyna da rade i nie przecieka za mocno z roznych sekcji.

Gdybysmy porownali tylko jedno urzadzenie, jednego producenta pracujace u roznych uzytkownikow okazalo by sie, ze nawet na tym samym typie urzadzenia kazdy z uzytkownikow moglby miec inne koszty eksploatacji.

Przepraszam, ze moja wypowiedz nie daje jasnej odpowiedzi na zadane pytanie, a nawet moze powodowac dezorientacje, ale tak wyglada rzeczywistosc z ktora spotykam sie na codzien.

Jako firma sprzedajaca urzadzenia, robimy po jakims czasie eksploatacji maszyny, zestawienia realnych kosztow jakie ponosza nasi klienci. Zestawienia te sa omawiane z kazdym kientem indywidualnie na spotkaniu w jego firmie i zastanawiamy sie wspolnie co mozna zrobic aby dodatkowo obnizyc koszty eksploatacji.

Realny koszt, ktory wychodzi nam z wielu analiz z klikudziesiecioma klienatami to od 49 do 61 zl/h. Sa to koszty pracy samej maszyny, bez kosztow pracy operatora, kosztow hali czy kosztow finansowania. Lecz tych kosztow nie podajemy poniewaz kazda firma ma je na innym poziomie.

Ale nie o kosztch za 1h pracy powinno sie w pierwszej kolejnosci rozmawiac, co wieloktornie jest zaznaczane w kolejnych postach na tym forum, lecz nalezy sie bardziej skupic na mozliwosciach danego urzadzenia.

W wielu przypadkach okazuje sie, ze podczas walki o zlecenie uslugowe ciecia, firma ktora tanio kupila maszyne i koszty eksploatacji tej maszyny na pozor wydaja sie niskie, w ostatecznym rozrachunku przegrala batalie o kontrakt.
Dlaczego?
Jest masa czynnikow, bo w tej samej jednostce czasu oferowala duzo mniejsza ilosc wycietych elementow, bo elemeny po wycieciu nie trzymaly wymiaru, bo nie byli w stanie z jednego powierzonego arkusza blachy wyorac tyle elementow ile zaproponowala konkurencja itd.

Na poczatek, rozwazajac zakup maszyny (jakiejkolwiek) najlepiej zadac sobie pytanie: "jakie sa mozliwosci urzadzenia", a dopiero pozniej drugie wazne pytanie: "jakie sa koszty eksploatacyjne".

Pamietajcie: "Pozory myla".

Swiat idzie do przodu, prosze zobaczyc jakie sa dzis mozliwosci maszyn do ciecia woda.
Załączniki
DSC00753_00.jpg
DSC00753_00.jpg (165.24 KiB) Przejrzano 18061 razy
DSC00751.JPG
DSC00751.JPG (186.25 KiB) Przejrzano 18027 razy



Tagi:


tako230
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 102
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:50
Lokalizacja: Hagen

#32

Post napisał: tako230 » 21 mar 2010, 15:14

Jaki bedzie koszt ciecia woda blachy 4 mm, 5 mm oraz 10 mm?
Chodzi tu o cene za 1 metr biezacy.

[ Dodano: 2010-03-28, 16:44 ]
No i....
nikt nie potrafi podac ceny ciecia woda?

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#33

Post napisał: andryjan » 29 mar 2010, 07:26

tako230 pisze:Jaki bedzie koszt ciecia woda blachy 4 mm, 5 mm oraz 10 mm?
Chodzi tu o cene za 1 metr biezacy.

[ Dodano: 2010-03-28, 16:44 ]
No i....
nikt nie potrafi podac ceny ciecia woda?
Jeżeli mówimy o zwykłej stali to ja wyceniłbym to następująco:

- grubość 4mm - cena 16zł/za metr cięcia

- grubość 5mm - cena 20,5zł/za metr cięcia

- grubość 10mm - cena 47zł/za metr cięcia
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)


Michał cnc
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 23
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:19
Lokalizacja: Mikołów

#34

Post napisał: Michał cnc » 01 kwie 2010, 22:26

47 zł za metr cięcia blachy o gr. 10mm?? Ty aby napewno sie nie pomyliłeś???


cnc3d
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 635
Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
Lokalizacja: laski

#35

Post napisał: cnc3d » 01 kwie 2010, 22:41

Po mojemu to 4.7 zł/m jest znacznie bliższe rzeczywistości. No chyba że dołożymy marżę 1000% :mrgreen:

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#36

Post napisał: andryjan » 01 kwie 2010, 22:48

Michał cnc pisze:47 zł za metr cięcia blachy o gr. 10mm?? Ty aby napewno sie nie pomyliłeś???
Nie pomyliłem się :), na tyle wyceniłbym średnią jakość cięcia tego materiału przy takiej grubości i długości.

Przy większym zamówieniu cena ewentualnie mogłaby zejść do 40zł za metr.
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)


cnc3d
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 635
Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
Lokalizacja: laski

#37

Post napisał: cnc3d » 01 kwie 2010, 23:05

No to co innego, jak to cena dla zleceniodawcy na cięcie wodą.
Wiedziałem, że mając waterjeta dobrze się zarabia, ale nie myślałem że aż tyle.

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#38

Post napisał: andryjan » 01 kwie 2010, 23:11

cnc3d pisze:Po mojemu to 4.7 zł/m jest znacznie bliższe rzeczywistości. No chyba że dołożymy marżę 1000% :mrgreen:
Niecałe 5zł za metr cięcia stali o grubości 10mm?

Czyli powiedzmy ok. 35zł za roboczo godzinę?

Coś tu chyba jednak nie gra :).

[ Dodano: 2010-04-01, 23:14 ]
cnc3d pisze:No to co innego, jak to cena dla zleceniodawcy na cięcie wodą.
Wiedziałem, że mając waterjeta dobrze się zarabia, ale nie myślałem że aż tyle.
Z tego co ja zdążyłem się zorientować obecne ceny roboczo godziny na polskim rynku usługowym cięcia wodą wahają się w granicach od ok. 200zł do ponad 300zł.
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)


AGAMA
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2009, 23:17
Lokalizacja: Polska Północna

#39

Post napisał: AGAMA » 01 kwie 2010, 23:40

tak przeglądam to forum i przeraża mnie stronniczość wielu osób. Jestem użytkownikiem maszyny do ciecia wodą. Pracuje na niej od niedawna bo ciut ponad pół roku. Jakbym ja miał wycenić klienta za 1 m stali o grubości 10 mm to wycenił bym go na ok. 50 zł. W zamian za tą cenę klient otrzymuje detal wycięty z dokładnością do 0,05 mm patrząc na wymiar z góry i doły materiału. Jak dotychczas moi klienci są bardzo zadowoleni z jakości ciecia i ceny, którą im oferuję. Twierdzą, że cena jest atrakcyjna w porównaniu do konkurencji. Zlecenia mam z całej Polski więc na brak roboty nie narzekam. Jestem otwarty na rozmowy z klientami i oferuję im bardzo dobrą jakość za rozsądną cenę. Zastanawiam się nad tą ceną 3,5 zł/m. A może to 3,5 zł za 0,1 m??? cena byłaby wtedy realna, Generalnie mógłbym zejść z ceny nawet do 30 zł ale wtedy odbija się to mocno na jakości. Klienci wolą zapłacić więcej i mieć gotowy detal

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#40

Post napisał: andryjan » 02 kwie 2010, 00:12

Zgodzę się z przedmówcą. Cena ok. 50zł za metr to detal wycięty z dobrą jakością, czyli dobrą nieposzarpaną powierzchnią.

Takie ceny podyktował rynek, jeśli ktoś ma dużo taniej to nie sądzę, aby było to zaproponowane pojedynczemu zleceniu, prosta zasada - stały klient i stałe zlecenia to niższa cena i nadal dobra jakość.
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Wodna / Water Jet”