Remont WS 15
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 31
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lis 2019, 13:45
- Lokalizacja: Braunschweig
Re: Remont WS 15
Tych smarow opisanych w DTR-ce 1958 roku juz najprawdopodobniej nie ma.
Ja uzylem do lozysk smar firmy FAG "Arcanol Multitop" a jako oleju uzywam "Ballistol" , bo taki akurat mam
Ja uzylem do lozysk smar firmy FAG "Arcanol Multitop" a jako oleju uzywam "Ballistol" , bo taki akurat mam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 386
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Remont WS 15
Smar może być np. ŁT4, olej np. maszynowy Lan 46, generalnie ta "wielce skomplikowana" maszyna nie potrzebuje jakiś wykwintnych smarowideł.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 gru 2021, 20:11
Re: Remont WS 15
Jak poradzić sobie z odkręceniem zapieczonej nakrętki z tulei zabieraka? Moczy sie w nafcię już tydzień i nic.
Ślimaczka wykręciłem.
I drugie pytanie o kliny. Moge dorobić z gwoździa albo jakiejś blaszki czy raczej odradzacie?
Ślimaczka wykręciłem.
I drugie pytanie o kliny. Moge dorobić z gwoździa albo jakiejś blaszki czy raczej odradzacie?
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 gru 2021, 20:11
Re: Remont WS 15
Jaka może być przyczyna tego, że bardzo ciężko chodzi podnoszenie i opuszczanie wiertarki? Pomimo nasmarowania wiertarka nie opada pod własnym ciężarem a żeby ją podnieść potrzebuję zrobić dźwignię z klucza bo tak ciężko chodzi.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 31
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lis 2019, 13:45
- Lokalizacja: Braunschweig
Re: Remont WS 15
Przyczyn moze byc kilka:
- duze tarcie pomiedzy kolumna i korpusem. Wyczyscic kolumne i korpus od wewnatrz oraz naoliwic.
po poluzowaniu rekojesci zaciskowej kolunmna powinna sie dac lekko obracac w lewo/prawo
- walek slimaka ciezko sie obraca w korpusie: wyczyscic, naoliwic
- gwint sruby pionowej przeczyscic nasmarowac
- ciezkochodzace lozysko oporowe na srubie pionowej (malo poawdopodobne)
- duze tarcie pomiedzy kolumna i korpusem. Wyczyscic kolumne i korpus od wewnatrz oraz naoliwic.
po poluzowaniu rekojesci zaciskowej kolunmna powinna sie dac lekko obracac w lewo/prawo
- walek slimaka ciezko sie obraca w korpusie: wyczyscic, naoliwic
- gwint sruby pionowej przeczyscic nasmarowac
- ciezkochodzace lozysko oporowe na srubie pionowej (malo poawdopodobne)
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2010, 18:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: Remont WS 15
U mnie także korpus ciężko się poruszał . Winna była śruba która miała zjechany gwint . Obecnie do kupienia w necie . Śruba występuje z prawym i lewym gwintem . Po wymianie wszystko działa lekko i płynnie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Re: Remont WS 15
Witam szanowne grono
Przez swoją głupotę przy sciaganiu koła pasowego uszkodziłem fragment koła .
Co prawda nie używam 3000 obr/min ,ale razi.
Czy ktoś z kolegów naprawiał podobną sytułacje np: spawając ?
Przez swoją głupotę przy sciaganiu koła pasowego uszkodziłem fragment koła .
Co prawda nie używam 3000 obr/min ,ale razi.
Czy ktoś z kolegów naprawiał podobną sytułacje np: spawając ?