Przygotowania do modernizacji 16A20

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
patrykb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
Lokalizacja: łódź

#21

Post napisał: patrykb » 28 kwie 2016, 19:39

Nie idzie bezpośrednio na wrzeciono, skrzynia jest 3 biegowa.



Tagi:


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#22

Post napisał: 251mz » 29 kwie 2016, 05:20

Dokładnie.
W tych ruskich jest 3b.
Ale w większości jest 2b.
Np my mamy WMW Nilesa - DDRowski pomiot ;)
Silnik prądu stałego 40kW i skrzynia 2b.
1b do 700obr a 2b do 3 tys


Mati12-25
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 172
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:28
Lokalizacja: Cz-wa

#23

Post napisał: Mati12-25 » 30 kwie 2016, 22:36

Widzę że kolega ma podobną tokarkę do mojej. Ja mam 16b16 po remoncie generalnym i modernizacji na nowe sterowanie. Rozbierałem ją co do ostatniej śruby oprócz wrzeciennika naprawdę wszytko wygląda solidnie jak to na maszynę z tych lat (moja 87r.). Mam jeszcze jakieś części z elektroniki jak byś potrzebował ale większość wylądowało na złomie wraz z silnikami. Ktoś pytał wcześniej czy ma centralne smarowanie ma i ma też osobną pompę do smarowania wrzeciennika i moja wersja ma 2 przełożenia w wrzecienniku ogólnie bardzo podobna ale z jednego zdjęcia nic prawie nie widać :wink: Ogólnie raczej będziesz zadowolony z maszyny ale chyba dopiero jak wrzucisz inne sterowanie bo tego nie będzie łatwo uruchomić. Jak byś miał jakieś pytania to pytaj może kiedyś założę temat o swojej ale na razie nie mam weny :razz:


Autor tematu
patrykb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
Lokalizacja: łódź

#24

Post napisał: patrykb » 12 maja 2016, 22:25

Widzę, że nie wszyscy dokładnie czytają, sterowania nie chcę uruchamiać starego bo go nie ma :mrgreen: Chcę tylko zostawić oryginalne silniki napędowe, sterownik do napędu głównego już udało mi się zdobyć.
Dokładnie jest to Eurotherm Drives 590C/0700/5/3/0/1/0/00/000
link do instrukcji: http://www.fullcircleautomation.com/dow ... 467078.pdf
i tu pojawiają się pytania:
W jaki sposób dobiera się dławik na wejściu do falownika?
Czy napięcie wzbudzenia (110VDC) mogę w takim przypadku wykorzystać z głównej linii i w sterowniku ograniczyć do przypuścmy 30% (czy otrzymam wtedy 120~ VAC?)
Jeżeli ktoś posiada filtr przeciwzakłóceniowy w dobrej cenie to proszę o PW.

Sterownik odczytuje prędkość obrotową z prądniczki tacho, prędkość reguluje się w typowy sposób +/- 10V, dodatkowo mam enkoder na wrzecionie, to jeśli dobrze rozumiem to mógłbym wykorzystać np YAPSC 10V i sterować STEP/DIR w celu uzyskania osi C?
Ewentualnie przy pomocy sterowania analogowego przy pomocy CSMIO/karty MESA.
Jak już zostało poruszone sterowanie to czy ktoś zna coś oprócz w/w (csmio/mesa) z "amatorskich" zastosowań? Przyznam, że cena CSMIO nie zachęca jak na aktualnie dostępny budżet, a chętnie dowiedziałbym się o "zamiennikach". W każdym razie jest to jeszcze nie wiadoma, wszystko zależy od typu pakietów jaki mi się trafi na osie Z/X no i realizacji zmiany narzędzia przy aktualnej głowicy.

Co do zdjęć to masa jest w internecie, ja swojej nie bardzo mam czas na obfotografowanie, tym bardziej że jest zanieczyszczona i zabezpieczona olejami więc i tak nie będzie za bardzo widać stanu rzeczywistego. Pierw się skupiam na sterowaniu bo mechanicznie będzie jeszcze długo pracować bez szlifów itp.
Załączniki
DSC_0274.JPG
DSC_0276.JPG

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”