Przygotowania do modernizacji 16A20
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 172
- Rejestracja: 15 gru 2011, 19:28
- Lokalizacja: Cz-wa
Widzę że kolega ma podobną tokarkę do mojej. Ja mam 16b16 po remoncie generalnym i modernizacji na nowe sterowanie. Rozbierałem ją co do ostatniej śruby oprócz wrzeciennika naprawdę wszytko wygląda solidnie jak to na maszynę z tych lat (moja 87r.). Mam jeszcze jakieś części z elektroniki jak byś potrzebował ale większość wylądowało na złomie wraz z silnikami. Ktoś pytał wcześniej czy ma centralne smarowanie ma i ma też osobną pompę do smarowania wrzeciennika i moja wersja ma 2 przełożenia w wrzecienniku ogólnie bardzo podobna ale z jednego zdjęcia nic prawie nie widać
Ogólnie raczej będziesz zadowolony z maszyny ale chyba dopiero jak wrzucisz inne sterowanie bo tego nie będzie łatwo uruchomić. Jak byś miał jakieś pytania to pytaj może kiedyś założę temat o swojej ale na razie nie mam weny 


-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 169
- Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
- Lokalizacja: łódź
Widzę, że nie wszyscy dokładnie czytają, sterowania nie chcę uruchamiać starego bo go nie ma
Chcę tylko zostawić oryginalne silniki napędowe, sterownik do napędu głównego już udało mi się zdobyć.
Dokładnie jest to Eurotherm Drives 590C/0700/5/3/0/1/0/00/000
link do instrukcji: http://www.fullcircleautomation.com/dow ... 467078.pdf
i tu pojawiają się pytania:
W jaki sposób dobiera się dławik na wejściu do falownika?
Czy napięcie wzbudzenia (110VDC) mogę w takim przypadku wykorzystać z głównej linii i w sterowniku ograniczyć do przypuścmy 30% (czy otrzymam wtedy 120~ VAC?)
Jeżeli ktoś posiada filtr przeciwzakłóceniowy w dobrej cenie to proszę o PW.
Sterownik odczytuje prędkość obrotową z prądniczki tacho, prędkość reguluje się w typowy sposób +/- 10V, dodatkowo mam enkoder na wrzecionie, to jeśli dobrze rozumiem to mógłbym wykorzystać np YAPSC 10V i sterować STEP/DIR w celu uzyskania osi C?
Ewentualnie przy pomocy sterowania analogowego przy pomocy CSMIO/karty MESA.
Jak już zostało poruszone sterowanie to czy ktoś zna coś oprócz w/w (csmio/mesa) z "amatorskich" zastosowań? Przyznam, że cena CSMIO nie zachęca jak na aktualnie dostępny budżet, a chętnie dowiedziałbym się o "zamiennikach". W każdym razie jest to jeszcze nie wiadoma, wszystko zależy od typu pakietów jaki mi się trafi na osie Z/X no i realizacji zmiany narzędzia przy aktualnej głowicy.
Co do zdjęć to masa jest w internecie, ja swojej nie bardzo mam czas na obfotografowanie, tym bardziej że jest zanieczyszczona i zabezpieczona olejami więc i tak nie będzie za bardzo widać stanu rzeczywistego. Pierw się skupiam na sterowaniu bo mechanicznie będzie jeszcze długo pracować bez szlifów itp.

Dokładnie jest to Eurotherm Drives 590C/0700/5/3/0/1/0/00/000
link do instrukcji: http://www.fullcircleautomation.com/dow ... 467078.pdf
i tu pojawiają się pytania:
W jaki sposób dobiera się dławik na wejściu do falownika?
Czy napięcie wzbudzenia (110VDC) mogę w takim przypadku wykorzystać z głównej linii i w sterowniku ograniczyć do przypuścmy 30% (czy otrzymam wtedy 120~ VAC?)
Jeżeli ktoś posiada filtr przeciwzakłóceniowy w dobrej cenie to proszę o PW.
Sterownik odczytuje prędkość obrotową z prądniczki tacho, prędkość reguluje się w typowy sposób +/- 10V, dodatkowo mam enkoder na wrzecionie, to jeśli dobrze rozumiem to mógłbym wykorzystać np YAPSC 10V i sterować STEP/DIR w celu uzyskania osi C?
Ewentualnie przy pomocy sterowania analogowego przy pomocy CSMIO/karty MESA.
Jak już zostało poruszone sterowanie to czy ktoś zna coś oprócz w/w (csmio/mesa) z "amatorskich" zastosowań? Przyznam, że cena CSMIO nie zachęca jak na aktualnie dostępny budżet, a chętnie dowiedziałbym się o "zamiennikach". W każdym razie jest to jeszcze nie wiadoma, wszystko zależy od typu pakietów jaki mi się trafi na osie Z/X no i realizacji zmiany narzędzia przy aktualnej głowicy.
Co do zdjęć to masa jest w internecie, ja swojej nie bardzo mam czas na obfotografowanie, tym bardziej że jest zanieczyszczona i zabezpieczona olejami więc i tak nie będzie za bardzo widać stanu rzeczywistego. Pierw się skupiam na sterowaniu bo mechanicznie będzie jeszcze długo pracować bez szlifów itp.