Przecinarka do metalu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8229
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#11

Post napisał: RomanJ4 » 06 lut 2017, 11:11

Rybiarz pisze:a obstawiam że zęby wykruszaja się właśnie przez zbyt duże drgania, nie widzę innego powodu jeśli wszystko jest dobrze wyregulowane
I muszą być dobrze dobrane do grubości materiału (profile, płaskowniki)- ideał to taka podziałka- 3 zęby na grubość materiału, mniej jak jeden to już szarpanie.. i ząbki lecą..
Z kolei za drobne na szeroki materiał to zapychanie wrębów wiórami i ślizganie zamiast cięcia...


pozdrawiam,
Roman

Tagi:


Autor tematu
r955
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 9
Posty: 47
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:59
Lokalizacja: Mrągowo

#12

Post napisał: r955 » 06 lut 2017, 22:52

ideał to taka podziałka- 3 zęby na grubość materiału
Niby tak, ale najmniejsza podziałka jaką widziałem to 10/14 więc przy 2mm ścianki wypada jeden ząb na 2mm ściankę.
Z tego co widziałem to minimalna grubość materiału, a ja chciałem pociąć profile ze ścianka 1,5mm :)

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8229
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#13

Post napisał: RomanJ4 » 07 lut 2017, 01:50

Najdrobniejszy jaki mam to 24z/" - ale to maszynowy do ramówki,(podobnie mają brzeszczoty ręczne), a jest jeszcze niestety rzadko spotykany brzeszczot maszynowy 32z/"..
pozdrawiam,
Roman


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 316
Rejestracja: 01 maja 2006, 17:29
Lokalizacja: wawa

#14

Post napisał: ahabich » 08 lut 2017, 03:05

Mam taką tanią przecinarkę taśmową z regulowanym kątem ustawienia taśmy i bez problemu przecinałem profile 20x30 o gr. ścianki 1,5 mm taśmą o podziałce 10/14. Problem jest tylko taki, że przy cięciu pod kątem należy powoli ręcznie opuszczać ramię piły dopóki taśma nie zagłębi się na pare mm.
Dużo zalezy od taśmy, ta która była dostarczona z maszyną była pomyłką. Wolno cięła, spadała z prowadnic, cała maszyna tylko trzeszczała. W końcu na szczęście taśma pękła i kupiłem taśmy z tnij tanio i dopiero wtedy byłem zadowolony z zakupu przecinarki


Autor tematu
r955
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 9
Posty: 47
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:59
Lokalizacja: Mrągowo

#15

Post napisał: r955 » 08 lut 2017, 17:53

Też tak robię, opuszczam wolno aby się nie przekosiła i jak zagłębi to puszczam (tylko na grubszej ściance).

Być może te tasmy dołączone do przecinarki są kiepskie, ale jak patrzę na "skład" opis budowę to te ze strony tnijtanio wyglądają mi na to samo, nawet cena jest taka sama.

W zasadzie to chyba nie mam wyboru i tak muszę zamówić bo te mi się koncza i zobaczymy jak się sprawują


Duszczyk_K
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 276
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

#16

Post napisał: Duszczyk_K » 09 lut 2017, 07:23

Ktoś wcześniej na forum też miał podobny problem i koledzy podpowiadali mu, by profile kwadratowe ciąć obrócone o 45 stopni. Może w tym pomóc taka pryzma:
http://mikesworkshop.weebly.com/toast-r ... locks.html

Przy takim cięciu ścianka ma w każdym miejscu zbliżoną grubość a jednocześnie grubość cięcia pod kątem jest odrobinę większa niż przy cięciu prostopadłym. Może to by pomogło?


Autor tematu
r955
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 9
Posty: 47
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:59
Lokalizacja: Mrągowo

#17

Post napisał: r955 » 09 lut 2017, 18:11

Jest to jakies rozwiazanie, co prawda tylko do cięcia na kat 90 stopni, ale zawsze.

Dzieki.

Pozdrawiam


Autor tematu
r955
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 9
Posty: 47
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:59
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Przecinarka do metalu

#18

Post napisał: r955 » 13 cze 2018, 15:14

Witam,
Rybiarz czy możesz podać link do tego siłownika? Dziś załatwiłem dwie piły mimo przeciwciężaru.
Pozdrwiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”