prosba hiwin hgw20

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
juhandelcappo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2014, 16:10
Lokalizacja: Borowa

prosba hiwin hgw20

#1

Post napisał: juhandelcappo » 11 wrz 2014, 16:17

Witam
jestem nowyna forum i przepraszam jak ktos juz to pytał
posiadam maszyny cnc z łozysakami liniowymi hiwin hgw20 to sa maszyny do obrubki pcv(duze zapylenie)
i potrzebuje pomocy czy mlub jakim samarem smarowac te wózki czesto mi siadaja
próbowałem ruznych samarów bentrem naftochemu , wurtha , shappire 2 ,
i juz nie mam pojecia co mozna byz zastosowac. te samy ktore uzywałem zostawiały taki film na prowadnicy ale wszystko sie do tego kleiło ten pył potem wchodził ten syf do łozyska i zaczynały sie problemy
dziekuje za pomoc



Tagi:


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#2

Post napisał: dance1 » 11 wrz 2014, 18:59

I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#3

Post napisał: MarcinxD » 11 wrz 2014, 23:11

A łożyska mają podwójne uszczelnienie?
Pozdrawiam Marcin


pio_gas
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2014, 09:48
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

#4

Post napisał: pio_gas » 16 wrz 2014, 10:36

Może warto zastosować dodatkowe wyposażenie przeciwpyłowe, dla tej serii wózków występują 3 dodatkowe poza tym, które jest w standardzie.
ZZ - uszczelka, listwa uszczelniająca i zbierak stalowy
DD - podwójne uszczelki + dolna listwa uszczelniająca
KK - podwójne uszczelki, dolna listwa uszczelniająca + zbierak stalowy

Nie sądzę, aby w smarze tkwił problem bo zalecane smary przez producentów techniki liniowej to nic innego jak zwykły smar stały. Jeżeli dodatkowe uszczelnienia wózków nie pomogą, to trzeba pomyśleć nad zabezpieczeniem elementów w sposób podany przez dance1


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: 251mz » 16 wrz 2014, 12:00

Ewentualnie zrobić osłony szyn + nadmuch powietrza pod nie , aby żaden pyłek nie wchodził...


Autor tematu
juhandelcappo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2014, 16:10
Lokalizacja: Borowa

?

#6

Post napisał: juhandelcappo » 16 wrz 2014, 20:15

Macie racie panowie zamawialem dodatkowe uszczelnienie tych łozysk i w sumie nic nie pomoglo
ale mam inna maszyne tam jest zastosowane centralne smarowanie olejem i piekna sprawa wpukuje pieknie ten brud i pył (to jest cnc do czyszczenia narozy )
a z koleji na pile do ciecia nie ma tegfo sa kalamitki i samaruje nawet czesto po odrobinie
i nie podoba mi sie to ze po roznch smarak zostawialy film na prowadnicy i do tego filmu przyklejaja sie pylki z pvc tam na poczatku jakos radzily uszczelnienia ale po 2 mies. to samo przepuszczaja i wchodza do lozyska
chodzi mi o taki smar prawie płynny nie wiem czy cos takiego jest zeby mozna przez kalamitke nasmarowac ?

[ Dodano: 2014-09-16, 20:17 ]
251mz orginalnie sa przedmuchy na te szyny na kazdy cykl ale jak zostaje ten film po smarze to te przedmuchy nie daja rady usunac tych pyłow jest wszystko pieknie ladnie jak nowe a po jakims czasie trzeba nowe


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#7

Post napisał: 251mz » 16 wrz 2014, 20:52

juhandelcappo,
w takim razie musisz zamontować sobie centralne smarowanie
http://allegro.pl/przemysl?order=p&stri ... 1-prz-0904

masz tu do wyboru , pewnie coś sobie znajdziesz.
Zamiast kalamitek dajesz węże pneumatyczne i do smarownicy centralnej


pio_gas
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2014, 09:48
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

#8

Post napisał: pio_gas » 17 wrz 2014, 11:40

smar prawie płynny to z FUCHSa LZR 000


Autor tematu
juhandelcappo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2014, 16:10
Lokalizacja: Borowa

#9

Post napisał: juhandelcappo » 29 wrz 2014, 08:25

Mam prozbe dostałem od producenta maszyn jaki smar stosowac do łozys hiwina

podał mi G01- Smar do małych prędkości ale duże obciążenie
i G04- Smar do dużych prędkości ale nieduże obciążenie

i teraz chciał bym sapytac bo ten smar nie jest taki tani czy mozna zastosowac jakies odpowiedniki ?
dziekuje

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”