Więc wniosek taki, że dtr-ka nie czytana.Mroziontko pisze:...ja mam problem ze sprzęgłem (chyba tak to się nazywa ) ale tym górnym to znaczy jak paski wychodzą z reduktora na skrzynie posówów tam też jest sprzęgło w kole pasowym na czterech sprężynach... Dzis toczyłem koło i były tam dwie dziury na obwodzie i tak sie to wszystko czaskało jakby już miało sie to rozlecieć. Rozkręciłem to i sprężyny są dobre i moje pytanie czy mam za miękkie sprężyny czy cos innego tam ma być...
Problem ze sprzęgłem w TUD 50
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Tylko tam nie ma co naprawiać. Na stronie 33 jest napisane: "W przypadku nierównomiernych i przerywanych warunków skrawania zaleca się zablokować amortyzację kątową koła pasowego dokręcając obustronnie śrruby do oporu..." a tu czytamy, że
Tagi:
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2013, 18:33
- Lokalizacja: Zasole
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 345
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
Mam również problem, filmik w pierwszym poście pokazuje jak tuleja w sprzęgle przesuwa się od nakrętki hamulca do nakrętki sprzęgła u mnie niestety tylko idzie w stronę sprzęgła w stronę hamulca zatrzymuje się ok 15mm przed nakrętką hamulca. W DTR napisano że aby poprawnie wyregulować hamulec to pomiędzy tuleją a nakrętką hamulca powinien być luz od 0,5 do 2 mm. Z powodu zbyt dużego luzu nie mogę wyregulować hamulca. Co może być przyczyną?
[ Dodano: 2013-10-25, 10:12 ]
Problem rozwiązany. Przyczyną były zbyt mocno dokręcone nakrętki do regulacji sprzęgła i hamulca. Poprzedni właściciel chcąc uzyskać szybkie hamowanie mocno dokręcił nakrętki regulacyjne co z kolei blokowało tuleję. Dlatego aby włączyć obroty trzeba było bardzo mocno dociskać dźwignię włączającą wrzeciono. Po popuszczeniu nakrętek tokarka włącza się delikatnie bez wysiłku jednak aby nie było tak słodko to czas hamowania wrzeciona wydłużył się o 2 sek. ponad normę. Chyba czas rozglądać się za nowymi tarczkami.
[ Dodano: 2013-10-25, 10:12 ]
Problem rozwiązany. Przyczyną były zbyt mocno dokręcone nakrętki do regulacji sprzęgła i hamulca. Poprzedni właściciel chcąc uzyskać szybkie hamowanie mocno dokręcił nakrętki regulacyjne co z kolei blokowało tuleję. Dlatego aby włączyć obroty trzeba było bardzo mocno dociskać dźwignię włączającą wrzeciono. Po popuszczeniu nakrętek tokarka włącza się delikatnie bez wysiłku jednak aby nie było tak słodko to czas hamowania wrzeciona wydłużył się o 2 sek. ponad normę. Chyba czas rozglądać się za nowymi tarczkami.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2019, 22:17
Re: Problem ze sprzęgłem w TUD 50
U mnie jest to samo
Tokarka startuje szybko lecz dlugo sie zatrzymuje i tuleja tez tak udeza ale tylko o nakretke sprzegla
Na zdjeciu dzwignia jest w pozycji 0

Dodane 38 sekundy:
Ajaki olej wlales?
Tokarka startuje szybko lecz dlugo sie zatrzymuje i tuleja tez tak udeza ale tylko o nakretke sprzegla
Na zdjeciu dzwignia jest w pozycji 0


Dodane 38 sekundy:
Ajaki olej wlales?