Precyzyjne formy wtryskowe do modeli do sklejania

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.

NFZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 338
Rejestracja: 07 paź 2012, 21:49
Lokalizacja: inąd

#11

Post napisał: NFZ » 24 sie 2016, 13:15

InzSpawalnik pisze:Jesli wybierzesz material latwiejszy w obrobce ( nizsza twardosc ) ta zywotnosc spadnie. Ale bedzie znacznie latwiej ( szybciej, nizszym kosztem, przy uzyciu latwiej dostepnych narzedzi -frezow ) wykonac te forme.
Tyle że szybciej, ale na pewno nie łatwiej.

Najczęściej suwaki/wstawki/płyty formujące frezujesię na "dwie raty", tzn. zgrubnie, a po hartowaniu wykanczająco.
Właśnie po hartowaniu łatwiej i szybciej uzyskać z pod freza(normalnego) dobrą powierzchnię, a przy miękkiej trzeba się szczypać z natzędziami o fikuśnej geometrii(praktycznie jak do alu), mikrymi naddatkami i wyjątkowo oszczędnymi parametrami - a i tak najczęściej efekt jest gorszy...

ps. zużycie bardziej zależy od wypełniaczy(np.szkło w nylonie) niż temperatury, a wypadku niektórych tworzyw korozji spowodowanej kwaśnym świństwem które potrafi się przy wtrysku wydzielać...



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#12

Post napisał: pasierbo » 24 sie 2016, 16:06

Z tych filmów wynika że najdrobniejsze detale robi rzeźbi się laserem. Pod hasłem Lasertec google wskazują że można także napawać takie małe detale. A czy elektrody miedziane można np lutować? czy cyna na łączeniu elektrody przeszkadza?


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: Armstec » 24 sie 2016, 20:20

A widziales jakie wodotryski można robic ze stalą za pomocą "naklejki, baterii i wacika" :cool: ?

tutaj filmik jak sie to robi


hasło do wyszukiwarki "steel etching" lub "electro etching"

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Post napisał: STELMI » 25 sie 2016, 06:23

Armstec pisze:
pasierbo pisze: Jakim frezikiem są zrobione te schodki?
zapewne frezowana jest "miękka" miedziana elektroda (pozytyw) którą wypalają elektrycznie forme stalową co daje gotowy do użycia negatyw ( w jednej formie pewnie jest wiele identycznych kopi z jednej elektrody wypalonych, aby tłoczyc ich garsc za jednym zamachem)
osobiście to ani bym sie nie bawił w grawerowanie frezem grawerskim (bo na jedym by się nie skończyło, bo by się ukruszał), ani z elektrodami, tylko wrzuciłbym to na grawerkę laserową i miał problem z głowy, bo głębokości byłyby równe i narzędzi bym nie zużył


avatar_mk
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 129
Rejestracja: 20 sty 2011, 20:11
Lokalizacja: Częstochowa

#15

Post napisał: avatar_mk » 25 sie 2016, 15:06

Co do literatury, jest taka książka H. Zawistowski, D. Fenkler Konstrukcja Form Wtryskowych do Tworzyw Termoplastycznych. Mam pierwsze wydanie i ostatni reprint. Nic się tam nie zmieniło poza drobnymi poprawkami.

Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#16

Post napisał: pasierbo » 26 sie 2016, 22:31

Jak głęboką grawerkę w stali można zrobić laserem w amatorskich warunkach?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”