Obroty tokarki
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
Obroty tokarki
Witam
Nie jestem tokarzem więc nie mam za dużego doświadczenia w toczeniu. Przeglądałem książki i niestety na widok wzorów robi mi się niedobrze – nigdy nie lubiłem matematyki. Inna sprawa że nic nie zastąpi doświadczenia i dobry tokarz bez wzorów lepiej dobierze warunki skrawania niż żółtodziób z najdokładniejszych wyliczeń. W związku z tym mam pytanie jakich waszym zdaniem najlepiej obrotów używać do toczenia żeby uzyskać ładną powierzchnie dla średnicy wałka 10 – 20 mm wałek a}stal b}dural c}mosiądz – nóż z węglikiem. Dziękuję i pozdrawiam edzio
Nie jestem tokarzem więc nie mam za dużego doświadczenia w toczeniu. Przeglądałem książki i niestety na widok wzorów robi mi się niedobrze – nigdy nie lubiłem matematyki. Inna sprawa że nic nie zastąpi doświadczenia i dobry tokarz bez wzorów lepiej dobierze warunki skrawania niż żółtodziób z najdokładniejszych wyliczeń. W związku z tym mam pytanie jakich waszym zdaniem najlepiej obrotów używać do toczenia żeby uzyskać ładną powierzchnie dla średnicy wałka 10 – 20 mm wałek a}stal b}dural c}mosiądz – nóż z węglikiem. Dziękuję i pozdrawiam edzio
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Kontakt:
Spróbuj najpierw na takich, a jak będziesz widział, że klasa obrabianego przedmiotu jest jeszcze za słaba to spróbuj na większych obrotach (pod warunkiem że maszyna Ci pozwoli na więcej), możesz też zmniejszyć posuw. Tylko pamiętaj też, że nie możesz brać w przejściu wykańczającym za małego wióra, bo klasa wyjdzie Ci jeszcze gorsza. Zasada jest taka (przynajmniej tak mnie uczyli), że nie powinno sie brać mniej niż promień płytki noża jakim się obrabia 

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
jaki wg ciebie jest ten najmniejszy posuw?jorgo pisze:i jak najmniejszy posuw przy nożach z węglikiem