Wywównanie końca rury DN150

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
leawer
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2

Re: Wywównanie końca rury DN150

Post napisał: leawer » 10 lut 2026, 20:49

A czy to musi być konkretnie tokarka o przelocie wrzeciona aż DN200 ? Wiadomo, że to mało kto ma i jest drogie.
Czy w ogóle ten element musi być przeprowadzony przez wrzeciono ?

Nie dałoby się jakoś zamontować rury od strony wrzeciona (zaciśnięcie szczękami elementu którego nie chce poprawiać) a z drugiej strony jakiś duży kieł i rura się kręci i wtedy delikatnie skrobię nierówność nożem tokarskim ?

Jest to w ogóle możliwe czy jestem fantasta ? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tokarki.

Henry82
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3

Post napisał: Henry82 » 10 lut 2026, 22:28

leawer pisze:
10 lut 2026, 20:49
A czy to musi być konkretnie tokarka o przelocie wrzeciona aż DN200 ? Wiadomo, że to mało kto ma i jest drogie.
Czy w ogóle ten element musi być przeprowadzony przez wrzeciono ?

Nie dałoby się jakoś zamontować rury od strony wrzeciona (zaciśnięcie szczękami elementu którego nie chce poprawiać) a z drugiej strony jakiś duży kieł i rura się kręci i wtedy delikatnie skrobię nierówność nożem tokarskim ?

Jest to w ogóle możliwe czy jestem fantasta ? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tokarki.
Forumowicz @kamar podpowiedział jak to zrobić na tokarce z normalnym wrzecionem a dużym uchwytem tokarskim i podporą okularową bo ma to sens pod warunkiem postepowania w jego ostatnim poscie.

atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2

Post napisał: atom1477 » 11 lut 2026, 11:08

leawer pisze:
10 lut 2026, 20:49
a z drugiej strony jakiś duży kieł i rura się kręci i wtedy delikatnie skrobię nierówność nożem tokarskim ?