Autodesk Fusion 360 - kącik porad
-
kamar
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 119
- Posty: 16735
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
No sorry, ja rozumiem , że przygotówka jest już wygięta wg. profilu a nie frezowane. Na chleb by zarobił 
-
loook
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 18
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
dziękuję Panowie za zaangażowanie ! @jasiekk7 jeśli mógłbyś nagrać byłoby extra !
no dużło łatwiej jest z plastikowymi okularami,tam robi się nowej na płasko, oprawkę wygina z płaskiego i potem dopiero na ciepło wygina oprawkę, ale jak wiadomo Chińczycy robią to w cenie takiej że nam się nie opłaca
no dużło łatwiej jest z plastikowymi okularami,tam robi się nowej na płasko, oprawkę wygina z płaskiego i potem dopiero na ciepło wygina oprawkę, ale jak wiadomo Chińczycy robią to w cenie takiej że nam się nie opłaca
-
qqaz
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 8
- Posty: 2412
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Zamiast studiować nowy program pomyśl o obrocie wrzeciona jako 4 osi tak aby czoło freza/grań można było ustawić stycznie do tej krzywizny. Zawieszenie wrzeciona z obrotowym napędem to dysk 120-140mm o grubości 35mm. Masz miejsce.loook pisze: to 2 niezależne wycinki kuli połączoane mostkiem
Używasz Macha, możesz w nim wprowadzić automatyczną zmianę pochylenia wrzeciona w zależności od współrzędnej X - samo się dopasuje i rowek będzie frezowany dokładnie wg zarysu freza i w środku grubości oprawki. Nie potrzeba cudownego oprogramowania, nadal Artcam da radę jak dotychczas bo obrotem zajmie się formuła Macha.
A Ty tylko DXF na płasko.
-
loook
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 18
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
@qqaz to jest bardzo ciekawe co mówisz i da efekt jeszcze lepszy bo frez będzie prostopadle.
Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
-
FTW
- Specjalista poziom 3 (min. 600)

- Posty w temacie: 6
- Posty: 739
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Bez TCPC sobie możesz odchylaćqqaz pisze: ↑09 lis 2025, 10:34Zamiast studiować nowy program pomyśl o obrocie wrzeciona jako 4 osi tak aby czoło freza/grań można było ustawić stycznie do tej krzywizny. Zawieszenie wrzeciona z obrotowym napędem to dysk 120-140mm o grubości 35mm. Masz miejsce.loook pisze: to 2 niezależne wycinki kuli połączoane mostkiem
Używasz Macha, możesz w nim wprowadzić automatyczną zmianę pochylenia wrzeciona w zależności od współrzędnej X - samo się dopasuje i rowek będzie frezowany dokładnie wg zarysu freza i w środku grubości oprawki. Nie potrzeba cudownego oprogramowania, nadal Artcam da radę jak dotychczas bo obrotem zajmie się formuła Macha.
A Ty tylko DXF na płasko.
-
qqaz
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 8
- Posty: 2412
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
[/quote]
To nie wrzeciono tylko jego zawieszenie które umożliwia jego skręcanie od pionu. Logicznie podobne do osi obrotowej gdzie pod płaszczyznę obróbki sztywno zawieszonego wrzeciona ustawiasz odpowiednio detal. Różnica tylko mechaniczna
Ale zainteresuj się tablicą z funkcjami które są w Machu.
Może nazwa inna niż TCPC trochę myli?
Look ma stałą krzywiznę detalu i jego położenie ( na osi X)
x=wspx+ f(x)
z=wspz+f(x)
Oczywiście f(x) to tylko aby wskazać że tam właśnie znane Ci TCPC. które uwzględnia zmianę położenia X i krzywiznę detalu w tym miejscu.
A w Machu tą zmianę opiszesz.
I działa!
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
[/quote]
To nie wrzeciono tylko jego zawieszenie które umożliwia jego skręcanie od pionu. Logicznie podobne do osi obrotowej gdzie pod płaszczyznę obróbki sztywno zawieszonego wrzeciona ustawiasz odpowiednio detal. Różnica tylko mechaniczna
Acha, czyli nie wiesz.
Ale zainteresuj się tablicą z funkcjami które są w Machu.
Może nazwa inna niż TCPC trochę myli?
Dokładnie tak właśnie to działa
Look ma stałą krzywiznę detalu i jego położenie ( na osi X)
x=wspx+ f(x)
z=wspz+f(x)
Oczywiście f(x) to tylko aby wskazać że tam właśnie znane Ci TCPC. które uwzględnia zmianę położenia X i krzywiznę detalu w tym miejscu.
A w Machu tą zmianę opiszesz.
I działa!
-
FTW
- Specjalista poziom 3 (min. 600)

- Posty w temacie: 6
- Posty: 739
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
W jaki sposób chcesz to zrobić płynnie i wygenerować na to program? Załóżmy, że ścieżka w płaszczyźnie X-Y ma 2000 punktów, w każdym jednym trzeba podać kąt B i przeliczyć nowe współrzędne X-Z. Skąd weźmiesz B w tych punktach?To nie wrzeciono tylko jego zawieszenie które umożliwia jego skręcanie od pionu. Logicznie podobne do osi obrotowej gdzie pod płaszczyznę obróbki sztywno zawieszonego wrzeciona ustawiasz odpowiednio detal. Różnica tylko mechanicznaAcha, czyli nie wiesz.
Ale zainteresuj się tablicą z funkcjami które są w Machu.
Może nazwa inna niż TCPC trochę myli?Dokładnie tak właśnie to działa
Look ma stałą krzywiznę detalu i jego położenie ( na osi X)
x=wspx+ f(x)
z=wspz+f(x)
Oczywiście f(x) to tylko aby wskazać że tam właśnie znane Ci TCPC. które uwzględnia zmianę położenia X i krzywiznę detalu w tym miejscu.
A w Machu tą zmianę opiszesz.
I działa!
-
loook
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 18
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Mam taka platformie obracam ją ręcznie żeby zrobić dziurki prostopadle do materiału i tak jak kolega wspomina muszę jakby oszukać współrzędne




