Taka konstrukcja da radę ? [stół]

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#11

Post napisał: gmaro » 01 gru 2008, 07:20

orion_blue pisze:Nie do końca wiem, jak w takiej konstrukcji Z'etki wstawić wsporniki wałków ;) tzn tak, żeby to przy okazji dobrze pracowało :D
Chyba chodzi Ci o wałki z podporami ale wtedy nie dasz rady zastosować tej obudowy łożysk . :wink:

P.S.

Pytałeś o dzielona nakrętkę :wink:

Co do dzielonych nakrętek to po prostu nic innego jak 2 nakrętki w jeden osi która umożliwia nam kasowanie luzu.


Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Tagi:


Autor tematu
orion_blue
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 26
Rejestracja: 07 wrz 2008, 19:24
Lokalizacja: Śląsk

#12

Post napisał: orion_blue » 01 gru 2008, 14:28

mufi pisze:doradzam zastanowienie się nad wałkami podpartymi.... i nad śrubą x4 ale może 16 lub ew.18
gmaro pisze:orion_blue napisał/a:
Nie do końca wiem, jak w takiej konstrukcji Z'etki wstawić wsporniki wałków tzn tak, żeby to przy okazji dobrze pracowało



Chyba chodzi Ci o wałki z podporami ale wtedy nie dasz rady zastosować tej obudowy łożysk .
klega Mufi poprostu nie zauważył zamkniętej obudowy łożysk ;) i się własnie zastanawiałem, jak tam wepchnąć podparte wałki :P

W takiem razie : [ mowa o osi Z ]

1. lepiej na tak krótkim odcinku zastosować wałki podparte, czy też nie ?
2. zrobić konstrukcje tak aby silnik jeździł razem z całą osią góra dół, czy został na stałe na X'ie ? :idea:
3. o łożyskowaniu było, ale : przy silniku jedno skośne dwurzędowe, przy przytrzymaniu z drugiej strony wystarczy łożysko zwykłe jednorzędowe ?
Nie odrazu Rzym spalono - powoli do celu ;)

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#13

Post napisał: bartuss1 » 01 gru 2008, 15:04

lepiej jak silnik jezdzi z całą zetką a przy silniku dwa lozyska dwurzedowe skosne - jest bardziej stabilnie, na podparcie wystarczy zwykłe łozysko kulkowe
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#14

Post napisał: gmaro » 01 gru 2008, 16:27

orion_blue pisze:1. lepiej na tak krótkim odcinku zastosować wałki podparte, czy też nie ?
2. zrobić konstrukcje tak aby silnik jeździł razem z całą osią góra dół, czy został na stałe na X'ie ? :idea:
3. o łożyskowaniu było, ale : przy silniku jedno skośne dwurzędowe, przy przytrzymaniu z drugiej strony wystarczy łożysko zwykłe jednorzędowe ?

Daj od razu wałki podparte nie będziesz tego żałował.Co do silnika to wszystkie swoje dotychczasowe konstrukcje miały silnik na elemencie ruchomym , zobacz oś w mojej konstrukcji waży sporo do tego jest silnik 1,89 Nm połączenie na sprzęgle i sterownik oparty na A3977 i daje sobie spokojnie rade mimo swojej wagi .. Co do łożysk lepiej dać 2 łożyska skośne jednorzędowe sparowane niż jedno dwurzędowe ( które już ma jakiś luz ) a po drugiej stronie najlepiej łożysko kulkowe wahliwe. Dodam tylko że prędkości jakie udaje się uzyskać bez gubienia kroków przy obecnie zastosowanym sterowaniu są na poziomie 1200mm/min co wydaje się dobrym osiągiem :wink:
Załączniki
nowe_szaty_192.jpg
nowe_szaty_192.jpg (20.12 KiB) Przejrzano 770 razy
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”