Motoreduktor połączenie w gwiazda-trójkąt

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.
Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

Motoreduktor połączenie w gwiazda-trójkąt

#1

Post napisał: rc36 » 10 sie 2024, 14:52

Witam. Posiadam motoreduktor PCRC440m3t i chcę go połączyć z falownikiem, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu połączenia, może ktoś ma taki motoreduktor i wie jak to podłączyć do falownika 3x230V.
Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 9319
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Motoreduktor połączenie w gwiazda-trójkąt

#2

Post napisał: tuxcnc » 10 sie 2024, 19:16

rc36 pisze:
10 sie 2024, 14:52
Witam. Posiadam motoreduktor PCRC440m3t i chcę go połączyć z falownikiem, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu połączenia, może ktoś ma taki motoreduktor i wie jak to podłączyć do falownika 3x230V.
Obrazek

Obrazek
Ze zdjęcia tabliczki wynikałoby, że można połączyć w gwiazdę albo trójkąt, ale ze zdjęcia łączówki nie wynika nic, bo nie wiadomo co to za przewody i skąd.
Ogólnie, żeby można było połączyć w gwiazdę albo w trójkąt, to z silnika musi wychodzić sześc kabli.
Które dwa kable są od tego samego uzwojenia da się sprawdzić omomierzem.
Schematów jak połączyć jest w necie milion.
W najgorszym razie, silnik będzie się kręcił w przeciwnym kierunku, ale wtedy wystarczy zamienić miejscami końcówki jednego uzwojenia.

Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

Re: Motoreduktor połączenie w gwiazda-trójkąt

#3

Post napisał: rc36 » 10 sie 2024, 21:27

tuxcnc pisze:Ogólnie, żeby można było połączyć w gwiazdę albo w trójkąt, to z silnika musi wychodzić sześc kabli.

No i jest sześć kabli, wszystko mi się rozjaśniło jak wyciąłem te cieńsze przewody które były od hamulca elektromagnetycznego.
Silnik podłączyłem w trójkąt z pomocą omomierza i działa z falownikiem jak należy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”