Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

Czy jest wykonalne?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#11

Post napisał: szopenn » 29 mar 2024, 07:52

piasta jest normalna, ten zacisk trzeba by wywalić załozyć normalny z adapterem, dopasować zwykłą tarcze i wywalić tego dziwoląga.




logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 453
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#12

Post napisał: logopeda » 30 mar 2024, 12:53

kolec7 pisze:
29 mar 2024, 05:48

Jakie, to ma zalety?
Bo wady są znane....
Zamysł był taki, że tego typu tarcze mogły być większe przy danym rozmiarze felgi - po prostu zacisk był montowany od środka i nie zabierał miejsca ze "średnicy".


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4150
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#13

Post napisał: Steryd » 30 mar 2024, 15:26

Może i gorzej się chłodzi i jest mniej skuteczne od zwykłeych tarcz, ale za top droższe w produkcji
Można?
Morzna!!!


logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 453
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#14

Post napisał: logopeda » 30 mar 2024, 18:56

Steryd pisze:
30 mar 2024, 15:26
Może i gorzej się chłodzi i jest mniej skuteczne od zwykłeych tarcz, ale za top droższe w produkcji
no nie do końca - wtedy były i bardziej skuteczne od zwykłych i co istotniejsze trwalsze przez zwiększoną średnicę. Piszę wtedy bo to schyłek lat 80 (u nas wtedy był okrągły stół i motoryzacja sam wiesz jaka). Dodatkowo były wykorzystane tylko w aucie klasy premium więc o ich losie po 40 latach nikt nie myślał.
Wyobraź sobie teraz dowolne auto z produkcji 2023 jak będzie wyglądać po 40 latach :)


Autor tematu
Papier
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2024, 13:01

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#15

Post napisał: Papier » 09 kwie 2024, 14:20

Ta "buła" jest nierdzewna i nie jest zbyt gruba (4mm). Doświadczony tokarz mówi,że tarcza przy toczeniu wpada w drgania i nie ma to sensu. Jeśli ktoś toczył takie tarcze to chętnie łyknę wiedzy na ten temat , jakiś rysunek mile widziany. A wyciskanie z "buły" i potem ponowne wciskanie to chyba żart 😂😎 Załączam dodatkowe zdjęcia.
Załączniki
IMG_20240402_173510.jpg
IMG_20240402_173459.jpg

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#16

Post napisał: rc36 » 09 kwie 2024, 15:28

Tokarz złapał pewnie w szczęki za środkowy otwór i tarcza drgała, trzeba złapać szczękami na największej średnicy i centrować tarczę na zegar.
Drugi sposób opisał kol. WZÓR, jest to bardzo dobra metoda tyle że trzeba dorobić przyrząd.
Generalnie w tym przypadku trzeba się trochę natrudzić i pomyśleć, a nie mówić że tarcza drga i się nie da toczyć.


Mikosz
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2023, 17:29

Re: Toczenie tarcz hamulcowych do Audi V8 przód

#17

Post napisał: Mikosz » 09 kwie 2024, 21:07

Papier pisze:Doświadczony tokarz mówi,że tarcza przy toczeniu wpada w drgania i nie ma to sensu

Doświadczony, bo wie, że jak policzy normalnie rh to będzie płacz "łolaboga tyle pitos za trochę skrobania" :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”