Może ktoś pomoże z machem
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Może ktoś pomoże z machem
Gdzie autor pisał że chce jeździć z najechanymi krańcówkami w normalnym trybie pracy?
Oczywiste było od razu, że mówił o jeżdżeniu w trybie wyjścia z kolizji.
Tylko Ty jak zwykle chciałeś się przypier***ić, i szukałeś pretekstu. Więc uznałeś że tego nie widzisz, albo że nie zostało to napisane. Byle mieć pretekst, i sobie poużywać.
Oczywiste było od razu, że mówił o jeżdżeniu w trybie wyjścia z kolizji.
Tylko Ty jak zwykle chciałeś się przypier***ić, i szukałeś pretekstu. Więc uznałeś że tego nie widzisz, albo że nie zostało to napisane. Byle mieć pretekst, i sobie poużywać.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 sie 2022, 14:11
Re: Może ktoś pomoże z machem
Chcę tylko zjechać z krańcówki w trybie awaryjnym, co do zdjęcia to podpiecie jest przypadkowe, więc mogą być patrząc od lewej +X -Y +Z ....
czy mam wpiąć +X-X +Y-Y +Z-Z?
czy mam wpiąć +X-X +Y-Y +Z-Z?
https://www.youtube.com/channel/UCSmFd7lftq1lhJKx5R4u9ag
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Może ktoś pomoże z machem
Nie chodziło mi o "podpięcie", ale o to że na tym zdjęciu nic nie jest opisane.
Trzeba się domyślać co jest co. Przewodów przezroczystych jest 6, więc się można domyśleć że są to przewody od krańcówek (bo ich dla 3 osi powinno być 6).
Kolejność podłączenia w tym miejscu nie ma znaczenia. To tylko kostka łącząca.
Trzeba ją wywalić/przerobić.
Teraz potrzebujesz żeby z każdej krańcówki szedł indywidualny przewód do sterownika.
Nie ma znaczenia czy po drodze będzie szedł przez kostkę.
Trzeba się domyślać co jest co. Przewodów przezroczystych jest 6, więc się można domyśleć że są to przewody od krańcówek (bo ich dla 3 osi powinno być 6).
Kolejność podłączenia w tym miejscu nie ma znaczenia. To tylko kostka łącząca.
Trzeba ją wywalić/przerobić.
Teraz potrzebujesz żeby z każdej krańcówki szedł indywidualny przewód do sterownika.
Nie ma znaczenia czy po drodze będzie szedł przez kostkę.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Re: Może ktoś pomoże z machem
Skoro wszystkie krańcówki (mechaniczne?) są podłączone i widać w programie że dociera sygnał, to połączenie jest w porządku, trzeba tylko logicznie bazowanie ustawić, więc daj zdjęcie tego co tam masz ustawione.
Wcześniej oczywiście mają być ustawione ruchy i kierunki ruchu osi.
Następnie kolejność bazowania itd..
Wcześniej oczywiście mają być ustawione ruchy i kierunki ruchu osi.
Następnie kolejność bazowania itd..
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Może ktoś pomoże z machem
pitsa: nie rozumiesz problemu.
Połączenie owszem jest poprawne, ale nie ma odpowiednio dużej funkcjonalności do tego co ADATA chce uzyskać.
Wszystkie krańcówki są podłączone szeregowo, i do jednego wejścia. To jest poprawne z punktu widzenia zabezpieczenia przez kolizją, ale nie daje pełnej funkcjonalności przy wyjeżdżaniu z kolizji.
Jak będzie stało na krańcówce, to program nie będzie wiedział na której (bo wszystkie są połączone do jednego wejścia).
A co za tym idzie, program nie będzie wiedział które ruchy zablokować a które nie.
Więc dopóki ADATA nie przerobi połączenia na sześć wejść, to samymi ustawieniami nic nie zdziała.
Połączenie owszem jest poprawne, ale nie ma odpowiednio dużej funkcjonalności do tego co ADATA chce uzyskać.
Wszystkie krańcówki są podłączone szeregowo, i do jednego wejścia. To jest poprawne z punktu widzenia zabezpieczenia przez kolizją, ale nie daje pełnej funkcjonalności przy wyjeżdżaniu z kolizji.
Jak będzie stało na krańcówce, to program nie będzie wiedział na której (bo wszystkie są połączone do jednego wejścia).
A co za tym idzie, program nie będzie wiedział które ruchy zablokować a które nie.
Więc dopóki ADATA nie przerobi połączenia na sześć wejść, to samymi ustawieniami nic nie zdziała.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Może ktoś pomoże z machem
Ale Ty jesteś odporny na wiedzę...atom1477 pisze: ↑25 wrz 2023, 07:11Połączenie owszem jest poprawne, ale nie ma odpowiednio dużej funkcjonalności do tego co ADATA chce uzyskać.
Wszystkie krańcówki są podłączone szeregowo, i do jednego wejścia. To jest poprawne z punktu widzenia zabezpieczenia przez kolizją, ale nie daje pełnej funkcjonalności przy wyjeżdżaniu z kolizji.
Jak będzie stało na krańcówce, to program nie będzie wiedział na której (bo wszystkie są połączone do jednego wejścia).
A co za tym idzie, program nie będzie wiedział które ruchy zablokować a które nie.
Więc dopóki ADATA nie przerobi połączenia na sześć wejść, to samymi ustawieniami nic nie zdziała.
Dowolna krańcówka awaryjna ma unieruchomić CAŁĄ maszynę, a nie jedną oś w jednym kierunku.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 645
- Rejestracja: 13 mar 2021, 18:23
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Może ktoś pomoże z machem
wystarczy do pulpitu sterującego dołożyć włącznik lub wyłącznik, zależy czy krańcówki NC czy NO i w razie przekroczenia limitu zjechać w bezpieczne miejsce. Krańcówki limit mam podłączone pod jedno wejście i wszystko działa bezproblemowo, nie widzę sensu "marnowania" 3 wejść.
Krak.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Re: Może ktoś pomoże z machem
W takim razie to dziwny problem.
To w końcu ma jeździć, czy nie?
Skoro jest bazowanie na czujnikach indukcyjnych i jest 6 krańcówek awaryjnych to obszar roboczy jest źle ustawiony, bo jakim sposobem miałoby następować wjechanie na krańcówkę? Przecież przy dobrym ustawieniu nie powinno być to możliwe. Tylko gdy wystąpi jakaś awaria (np. przecięty przewód DIR). Awaria = total stop, jak pisze Tuxcnc i diagnostyka - poszukiwanie dlaczego tak się stało, sprawdzenie maszyny przed ponownym dopuszczeniem do pracy...
ADATA pisze:dalej jeździ na włączonej krańcówce jak chce
To w końcu ma jeździć, czy nie?
Skoro jest bazowanie na czujnikach indukcyjnych i jest 6 krańcówek awaryjnych to obszar roboczy jest źle ustawiony, bo jakim sposobem miałoby następować wjechanie na krańcówkę? Przecież przy dobrym ustawieniu nie powinno być to możliwe. Tylko gdy wystąpi jakaś awaria (np. przecięty przewód DIR). Awaria = total stop, jak pisze Tuxcnc i diagnostyka - poszukiwanie dlaczego tak się stało, sprawdzenie maszyny przed ponownym dopuszczeniem do pracy...
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Może ktoś pomoże z machem
Aleś Ty odporny na informacje.
Nie rozmawiamy o tym co ma się stać podczas najazdu na krańcówkę, bo to jest oczywiste. Ma się wszystko zatrzymać.
Taką blokadę może zrobić zarówno 6 krańcówek połączonych szeregowo, jak i 6 połączonych niezależnie.
Rozmawiamy o tym co ma się dziać podczas ręcznego wyjeżdżania z tego najechania, w trybie serwisowym. Tu ma być zablokowany ruch w kierunku kolizji. Aby możliwy był wyłącznie zjazd, a nie dalszy najazd. A to może zrobić tylko 6 niezależnych krańcówek.
Tak ciężko przeczytać tytułowy post, i zrozumieć?
Mowa o odblokowywaniu, a nie o blokowaniu!
pitsa: to co pisze tuxcnc to zwykłe zaczepki.
Nikt nie neguje że po awarii ma być bezwzględny stop. Ale nie o tym jest ten temat.
Temat jest o tym co ma się stać po naprawieniu awarii, i próbie wyjechania z kolizji.
O utratę pozycji nie jest trudno, i nie musi to być od razu uszkodzenie przewodu. Wystarczy że coś przyblokuje którąś oś, i jak napęd jest na silniku krokowym to sobie on "popyrka" i przesunie to obszar roboczy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Może ktoś pomoże z machem
Dlaczego zakładasz że serwisant jest debilem i nie będzie wiedział w którym kierunku pojechać?
Serwisant odetnie/zewrze krańcówki, albo uruchomi maszynę z innym plikiem konfiguracyjnym.
Ty natomiast ewidentnie chcesz przekombinować, tak żeby to samo połączenie z tą samą konfiguracją, raz działało tak, a raz inaczej. No po prostu tak się nie da.