Program do rozkroju sklejki

Cad


Autor tematu
wi3s0
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 05 sie 2023, 09:18

Program do rozkroju sklejki

#1

Post napisał: wi3s0 » 05 sie 2023, 10:31

Dzień dobry,
Jestem nowy w temacie. Zastanawiam się czy istnieje narzędzie, dodatek do autocad, który pokazałby mi jak pociąć sklejkę żeby dobrze wykorzystać materiał.
Sprawa wygląda nastepujaco:
Mam kilka sklejek o różnych wymiarach,
Chciałbym wyciąć z nich elementy które najlepiej jakby miały kształt 3x1,5cm jako prostokąty całkowite. Natomiast jakbym wyciął tylko te całkowite to bym miał za dużo odrzutów. Więc program mógłby wskazać jak pociąć na kawałki mniejsze niż całkowite ale żeby tych odrzutów prawie nie było.
Jak widać kształty są proste (prostokąty) więc nie potrzeba jakiegoś kombajnu.
Może ktoś zna sposób jak napisać jakiś dodatek w vba albo zna taki dodatek do Cada?
Pozdrawiam




cawboy
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 426
Rejestracja: 13 mar 2021, 18:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Program do rozkroju sklejki

#2

Post napisał: cawboy » 05 sie 2023, 10:59

darmowy Deepnest się nie sprawdzi? https://deepnest.io/
Krak.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Program do rozkroju sklejki

#3

Post napisał: kubus838 » 05 sie 2023, 21:04

wi3s0 pisze:
05 sie 2023, 10:31
Dzień dobry,
Jestem nowy w temacie. Zastanawiam się czy istnieje narzędzie, dodatek do autocad, który pokazałby mi jak pociąć sklejkę żeby dobrze wykorzystać materiał.
Sprawa wygląda nastepujaco:
Mam kilka sklejek o różnych wymiarach,