LinuxCNC na USB - Poszukiwane chętne osoby do testu

Poszukiwane chętne osoby do przetestowania nowego modułu LPT do LinuxCNC.

Dyskusje dotyczące działania obsługi programu LinuxCNC

lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5

Re: LinuxCNC na USB - Poszukiwane chętne osoby do testu

Post napisał: lepi » 09 cze 2023, 09:12

Puszczam.
Przemysłowe tokarki potrafią gwintować na sztywno dużo szybciej. Frezarki jakie znam do 6k rpm.

Wcale nie twierdzę, że tyle jest konieczne w amatorskim sterowaniu ale 180 to jednak mało.

Autor tematu
drzasiek90
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Kontakt:

Post napisał: drzasiek90 » 09 cze 2023, 09:31

A co na to gwintownik? 😁
Nie no, skoro tak mówisz to pewnie tak jest. Nie będę z tym dyskutował bo nie mam w tym doświadczenia.

180 RPM to nie jest ograniczenie tego urządzenia tylko tyle wyciąga ten silniczek z tą przekładnią który zamontowałem w tym modelu.

Noi oczywiście nie mówimy o przemysłowych tokarkach bo tam jest dedykowane "przemysłowe" sterowanie. To nie ten target.
Oglądałem na YT nagrania z gwintowania na sztywno (na konstrukcjach nieprzemyślanych lub przeróbkach) to nie rzuciło mi się w oczy żadne gwintowanie na tak dużych obrotach - to oczywiście ciężko ocenić z samego nagrania ale zazwyczaj to wygląda na granicę 200-300 RPM.

No ale jeśli weźmiemy te 1000rpm (co dla mnie wydaje się wariacką wartością) to nam daje dla takiego samego gwintu na w powyższych obliczeniach wartość 0.05 mm różnicy w przejazdach tam i nazad.
Czy 5 setek rozjechany gwint robi jakąkolwiek różnicę? Pewnie w 99% wypadków nie. A jeśli robi, to nie trzeba używać tak wariackiej prędkości 😁
Zawsze gdzieś jest jakiś kompromis. Wydaje mi się, że ten nie wymaga zbyt wielu poświęceń.

lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)

Post napisał: lepi » 09 cze 2023, 10:20

5 setek urwie gwintownik.
A obrabiam głównie metale nieżelazne.