Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Kolejny temat o zx7045, nowy egzemplarz dopiero co wyjety ze skrzyni , niezdatny do pracy bez rozebrania . Zdjecia .
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 11:00
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Brak prostopadłości zgłoszony w ramach gwarancji, serwisant powiedział że dół kolumny obrobią dla uzyskania prostopadłości. Mam nadzieję że naprawa będzie fachową, a nie jakieś podkładanie folii aluminiowej. Po pomiarach sztywności maszyny, źródło jej słabości znajduje się w podstawie.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 98
- Rejestracja: 16 mar 2020, 00:04
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Jest takie wrażenie że jeśli wybieramy wyższy model to nie będzie z nim takich problemów jak z niższym.
Ale chyba to nie zawsze działa. Teoretycznie większa maszyna to większa sztywność ale nie waga czy wielkość a jej konstrukcja na to wpływa. A konstrukcja a także sposób wykonania maszyn ZX niestety podyktowana jest oszczędnością i to wszystkiego:
materiału,czasu ,dokładności. Jestem właśnie po wymianie śrub pociągowych . Drobnozwojowe oryginalne zostały zastąpione przez trapezówki ze śrubami z brązu. Dlaczego ? Fabryczne śruby były jako takie ale nakrętki to dramat, odlane z żeliwa ,fatalnie obrobione z luzami niemożliwymi do skasowania mimo całkowitego dokręcenia regulacji. Niby drobnozwojowość powinna dawać precyzję posuwu ale luzy nie pozwalały na dokładną obróbkę. Wymiana nie była może trudna ale okazała się mocno pracochłonna ,bo nowe śruby i nakrętki wymagały sporej pracy z dopasowaniem. Musiałem między innymi zrobić mocowanie nakrętek a i przy okazji w gotowych nakrętkach wykonać regulacje luzu .
Z lewej strony stołu łożyskowanie śruby wzbogaciłem o tuleję z brązu. Najtrudniejsze było znalezienie właściwej pozycji nakrętek aby śruba nie prężyła w krańcowych położeniach. Generalnie udało się i jestem bardzo zadowolony z efektu. Teraz czuję precyzję ,nawet w ruchu pokręteł.
W sumie patrząc wstecz nie mogłem zrobić nic lepszego kiedy zastanawiałem się nad zakupem maszyny. Duzo się nauczyłem,nabrałem pewności siebie i odwagi w ingerencji w fabryczne rozwiązania. Natomiast teraz z obecnym (nieogromnym ale jednak) doświadczeniem szukałbym jakiejś solidnej masywnej konstrukcji używanej i nie bałbym się ewentualnej czy raczej niezbędnej w takim przypadku pracy przy jej remoncie. Dla mnie powiedzenie "co nowe to jednak nowe" nie brzmi juz tak samo jak kiedyś. I to bez względu na "komfort" serwisu posprzedażowego.
Ale chyba to nie zawsze działa. Teoretycznie większa maszyna to większa sztywność ale nie waga czy wielkość a jej konstrukcja na to wpływa. A konstrukcja a także sposób wykonania maszyn ZX niestety podyktowana jest oszczędnością i to wszystkiego:
materiału,czasu ,dokładności. Jestem właśnie po wymianie śrub pociągowych . Drobnozwojowe oryginalne zostały zastąpione przez trapezówki ze śrubami z brązu. Dlaczego ? Fabryczne śruby były jako takie ale nakrętki to dramat, odlane z żeliwa ,fatalnie obrobione z luzami niemożliwymi do skasowania mimo całkowitego dokręcenia regulacji. Niby drobnozwojowość powinna dawać precyzję posuwu ale luzy nie pozwalały na dokładną obróbkę. Wymiana nie była może trudna ale okazała się mocno pracochłonna ,bo nowe śruby i nakrętki wymagały sporej pracy z dopasowaniem. Musiałem między innymi zrobić mocowanie nakrętek a i przy okazji w gotowych nakrętkach wykonać regulacje luzu .
Z lewej strony stołu łożyskowanie śruby wzbogaciłem o tuleję z brązu. Najtrudniejsze było znalezienie właściwej pozycji nakrętek aby śruba nie prężyła w krańcowych położeniach. Generalnie udało się i jestem bardzo zadowolony z efektu. Teraz czuję precyzję ,nawet w ruchu pokręteł.
W sumie patrząc wstecz nie mogłem zrobić nic lepszego kiedy zastanawiałem się nad zakupem maszyny. Duzo się nauczyłem,nabrałem pewności siebie i odwagi w ingerencji w fabryczne rozwiązania. Natomiast teraz z obecnym (nieogromnym ale jednak) doświadczeniem szukałbym jakiejś solidnej masywnej konstrukcji używanej i nie bałbym się ewentualnej czy raczej niezbędnej w takim przypadku pracy przy jej remoncie. Dla mnie powiedzenie "co nowe to jednak nowe" nie brzmi juz tak samo jak kiedyś. I to bez względu na "komfort" serwisu posprzedażowego.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Z jakiej stali zrobiłeś nowe śruby pociągowe i jaki zastosowałeś skok gwintu?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
jak firma wykazała się tak zacnym podejściem? ostatnio jeden z widzów chciał reklamować zośkę to usłyszał że gwarancja producenta i ma się z chińczykiem dogadywać ;/ ale też nie wiem jaka firma.smarek13 pisze: serwisant powiedział że dół kolumny obrobią dla uzyskania prostopadłości.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 98
- Rejestracja: 16 mar 2020, 00:04
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Kupiłem gotowe komplety na EMBiA.pl (mam nadzieję że nie oberwę za reklamę) . Zwykłe śruby 24x5 ,nakrętki z brązu.
Dodatkowo zdecydowałem się zamiast jak w oryginale montażu łożyska na kołek i kombinacji podkładkami, zastosować regulację luzu poosiowego łożyska oporowego przy użyciu nakrętek drobnozwojowych . Nie robiłem niestety dokumentacji etapów przeróbki bo uznałem że jest zbyt....trywialna i oczywista.

Tyle widać zaglądając pod stół.
Oryginalna nakrętka śruby stołu :
Regulacja luzu śrub pociągowych najprościej jak tylko się dało :
Nakrętkę nową nawierciłem i naciąłem według tego rysunku:
W obudowie śruby dwa otwory i śruby robaczkowe. Oczywiście regulacja dostępna dopiero po częściowym demontażu ale lepsze to niż nic.
Obudowy śrub z aluminium 7075
Nakrętka z kołnierzem.

Dodatkowo zdecydowałem się zamiast jak w oryginale montażu łożyska na kołek i kombinacji podkładkami, zastosować regulację luzu poosiowego łożyska oporowego przy użyciu nakrętek drobnozwojowych . Nie robiłem niestety dokumentacji etapów przeróbki bo uznałem że jest zbyt....trywialna i oczywista.

Tyle widać zaglądając pod stół.
Oryginalna nakrętka śruby stołu :

Regulacja luzu śrub pociągowych najprościej jak tylko się dało :
Nakrętkę nową nawierciłem i naciąłem według tego rysunku:

W obudowie śruby dwa otwory i śruby robaczkowe. Oczywiście regulacja dostępna dopiero po częściowym demontażu ale lepsze to niż nic.
Obudowy śrub z aluminium 7075

Nakrętka z kołnierzem.

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 900
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
- Lokalizacja: centrum obróbcze
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Maksel pisze:Jestem właśnie po wymianie śrub pociągowych . Drobnozwojowe oryginalne zostały zastąpione przez trapezówki ze śrubami z brązu.
jakie drobnozwojowe były te śruby?
u mnie są trapezowe o skoku 3, nie zaglądałem do nakrętek ale ta z osi x też o skasowanie luzu jak by się prosiła.
myślę jednak że gdyby coś nie pozwalało na wykasowanie luzu to tylko nakrętkę bym wymienił bo śruby ładnie wyglądają.
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić prawa do rozsądku.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 98
- Rejestracja: 16 mar 2020, 00:04
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Wydaje mi się że coś koło 3 . Nie wiem czy da się łatwo dokupić fabryczną nakrętkę ,a nawet jeśli to:
- niekoniecznie będzie idealnie pasować ( nie gwint tylko pozostałe wymiary) , maszyna jest montowana młotkiem. Trzeba zamawiać przez dystybutora.
- nowa także będzie badziewna i długo nie wytrzyma- jakość gwintu w tych fabrycznych nakrętkach to jakaś katastrofa.
Co ciekawe śruby są wyraźnie lepiej wykonane. Także myślałem najpierw o wymianie samej nakrętki/nakrętek ale kiedy sobie uświadomiłem powyższe to stwierdziłem że lepiej naprawiać raz a dobrze. Kosztowało mnie to łącznie jakieś kilkaset złotych i w razie co mam części zamienne w 2-3 dni dostępne.
- niekoniecznie będzie idealnie pasować ( nie gwint tylko pozostałe wymiary) , maszyna jest montowana młotkiem. Trzeba zamawiać przez dystybutora.
- nowa także będzie badziewna i długo nie wytrzyma- jakość gwintu w tych fabrycznych nakrętkach to jakaś katastrofa.
Co ciekawe śruby są wyraźnie lepiej wykonane. Także myślałem najpierw o wymianie samej nakrętki/nakrętek ale kiedy sobie uświadomiłem powyższe to stwierdziłem że lepiej naprawiać raz a dobrze. Kosztowało mnie to łącznie jakieś kilkaset złotych i w razie co mam części zamienne w 2-3 dni dostępne.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 98
- Rejestracja: 16 mar 2020, 00:04
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
W nakrętce śruby pociągowej? Masz rysunek powyżej i zdjęcie nakrętki. Na rysunku strzałki wskazują gdzie działa ściskanie śrubami robaczkowymi. Sruby znajdują się w korpusie trzymającym nakretkę. Na zdjęciu ponad nakrętką widać etap obróbki aluminium-z tego klocka powstał korpus trzymający nakrętkę.
Kasowanie luzu poosiowego- 2 kontrujące się nakrętki płaskie m16x1 na śrubie pociągowej - jest to schowane pod pierścieniem z podziałką.
Jeśli chodzi o proces kasowania: najpierw złożyłem całość, następnie odkręcałem flanszę (2 śruby) z łożyskiem oporowym i przesuwałem ręcznie stół w lewo aby uzyskać dostęp do korpusu w którym osadzona jest nakrętka śruby pociągowej. Dokręcałem śruby robaczkowe regulujące luz na śrubie a następnie powrót stołem i przykręcenie flanszy. Gwinty w korpusie zrobiłem ciasne aby te śrubki się nie luzowały.
A , trzeba zaznaczyć że lewe pokrętlo musi być zdemontowane w tym czasie.
Kasowanie luzu poosiowego- 2 kontrujące się nakrętki płaskie m16x1 na śrubie pociągowej - jest to schowane pod pierścieniem z podziałką.
Jeśli chodzi o proces kasowania: najpierw złożyłem całość, następnie odkręcałem flanszę (2 śruby) z łożyskiem oporowym i przesuwałem ręcznie stół w lewo aby uzyskać dostęp do korpusu w którym osadzona jest nakrętka śruby pociągowej. Dokręcałem śruby robaczkowe regulujące luz na śrubie a następnie powrót stołem i przykręcenie flanszy. Gwinty w korpusie zrobiłem ciasne aby te śrubki się nie luzowały.
A , trzeba zaznaczyć że lewe pokrętlo musi być zdemontowane w tym czasie.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 paź 2021, 14:15
Re: Frezarko-wiertarka ZX7045(nowa :P ) chinska jakosc - reanimacja przed uruchomieniem
Podnoszenie głowicy w ZX7045 na silniku od wycieraczki, napęd na łańcuchu rowerowym, sterowanie z oryginalnej skrzynki.
Rozwiązanie dla leniwych ludzi zamiast korby
https://youtu.be/mv9CJfVkqts
Rozwiązanie dla leniwych ludzi zamiast korby

https://youtu.be/mv9CJfVkqts