drzasiek90 pisze:I rozłożenie trakcji na calej sieci dróg będzie ekologiczne czy ekonomiczne?
W Lublinie trakcja jest podwieszona do słupów latarni. Po prostu od słupa wystaje osobna rura która przytrzymuje 2 druty. I to wszystko. Więc nie jest to jakieś wielkie przedsięwzięcie. I do miast jest to bardzo madre i dobre rozwiązanie.
Od strony zasilania to nie wiem jak to się odbywa. Sam trolejbus dawniej mial lepsze przyśpieszenia niz zwykle autobusy.
Kamar też niepotrzebnie porównuje pociągi/tramwaje do autobusu gdzie autobus jedzie jak zwykly użytkownik drogi więc hamuje, przyśpiesza, omija przeszkody itd.
Czy na trasach miało by to sens nie mam pojęcia. Ale zapewne jest to lepsze niż ładowanie akumulatorow do samochodzów cięzarowych aby te mialy zasięg np.1000 km.
drzasiek90 pisze: będzie miał na sobie kilku tonowy transformator, przetwornice do ładowania i kółka ton akumulatorów? I tak będzie woził 10 ton ładunku extra?
Aż tak to chyba nie, jeżeli opis poniżej jest dobry to zapewne silnik pracowal bezposrednio na prądzie stąłym.
https://www.km.com.pl/userfiles/file/er ... lsce_9.pdf
drzasiek90 pisze:A co z maszynami ciężkimi? Koparki, dźwigi będą także miały trakcję
Są takie, zazwyczaj podłaczone kablem ale pracują stacjonarnie.
Ktoś mi ostatnio mowil że w jakims kraju był przetarg na roboty ale warunek byl że koparki muszą być elektryczne i takie póżniej się pojawily. Nie wiem czy na bateryjki czy kabelek.
drzasiek90 pisze:Dopóki nie będzie dobrej i bezpiecznej alternatywy, silniki spalinowe nie wyjdą z użycia.
To że się próbuje zrezygnować z silników spalinowych i paliw kopalnych to dobrze, ale nie powinno być to robione pod przymusem zwłaszcza że wprowadzanie tego robią ludzie oderwani od rzeczywistości bez żadnych sensownych alternatyw.