IMPULS3 pisze:Gdyby było inaczej to miałbyś jak najmniejszym kosztem elektryfikację pojazdów łącznie z tym,i które są spalinowe. Coś na zasadzie dokładania gazu do samochodów. A swoją droga to zgadnij dlaczego Niemcy nie wprowadzają w unii przepisów o tym że eko to przecież samochodzik na gaz tylko idą w stronę złomowania i produkowania. Niestety tak to wygląda.
Elektryfikacja pojazdu nie jest taka prosta. Akumulator o pojemności 40 kWh to jest zdecydowanie większy i cięższy obiekt niz butla gazowa. To wazy kilkaset kg. Auta elektryczne sa cięższe. Tych (akumulatorów) z innych samochodów ze względu na geometrie nie włożysz do osobówki (to najczęściej jeden pakiet wielkości podłogi). Musisz kombinować z innym rozmiarem a to już samoróbka narażona na wiele wad. W tym brak chłodzenia. Taka przeróbka to jak nic 60tys zł (nie mówimy o maluchach bo na nie nie ma zbytu) (bateria to największy koszt tej przeróbki). Do starego trupa nawet kilkuletniego to nie za bardzo ma sens. To tak jakby do auta za 5 tys zł wstawiać instalację gazową za 3 tys zł.
Niemcy nie złomują aut. Są bogatym krajem. Od nich auta (po sprzedaży) płyną do nas. A od nas po kilku latach jazdy na Ukrainę itd. Chyba że o innym złomowaniu piszesz.
Gaz nie jest wcale taki eko. Niemcy już zakazują instalacji pieców gazowych w domach.
Dodane 3 minuty 44 sekundy:
strikexp pisze:Jakbyś nie słyszał Musk właśnie redukuje zatrudnienie w Tesla. Sprzedaż będzie spadała.
To zwykła optymalizacja kosztów. Sprzedaż nie spada. Kolejki chętnych ustawiają się na kilka miesięcy do przodu. I Tesla podniosła kilka dni temu ceny .... nie z powodu braku sprzedaży.