"Należy jeszcze dodać, że w przypadku przeciążenia maszyny ponad dopuszczalny maksymalny moment obrotowy,
sprzęgło przeciążeniowe, umieszczone na wałku pociągowym za skrzynką posuwów, odłączy wałek pociągowy
od obrotów skrzynki posuwów i wyłączy posuw mechaniczny"
dotyczy sprzęgła na wałku pociągowym umieszczonego (zgodnie z opisem) na wyjściu ze skrzynki posuwów na wałek pociągowy,

widoczne na tym filmie o bardzo podobnej konstrukcji(skrzynki suportu też) TUM25a
Przyczyną może to być cytowany "wpust na kole(18/2) śruby posuwu poprzecznego" ale może tez być wpust na tulei sprzęgłowej dużego koła 75/2 (zazębionym bezpośrednio z kołem 18/2na śrubie sanek poprzecznych) która to tuleja po załączeniu posuwu poprzecznego zasprzęgla się z kołem ślimakowym 66/2

Jest ona(nr 2 na zdjęciu kolegi) skliniowana z kołem 75/2 (nr 3 na zdjęciu kolegi)

Prosto, w zależności w która stronę(góra/dół) pociągasz dźwignię załączenia posuwu, to wpycha ona albo wyciąga wałek (nr 3 z Twojego zdjęcia), zazębiając albo koło 75/2 na schemacie powyżej(posuw poprzeczny sanek), albo koło 24/2(posuw wzdłużny suportu) z kołem ślimakowym 66/2 które przenosi napęd od wałka pociągowego przez koła 42/2 i 30/2.Jak działa to sprzęgło?

Tak więc bez "rozjechania" skrzynki suportowej po odkręceniu jej od płyty suportu i dostępu do środka za wiele nie zobaczysz ani nie zrobisz..
Na podanym filmie widać wnętrze bardzo podobnej konstrukcyjnie skrzynki(TUM25a) i montaż suportu do tokarki..

