jak centrowac uchwyt tokarski ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
U mnie zamek pasuje na lekki wcisk, ale mimo wszystko, w jednym z 3 możliwych położeń, bicie jest o wiele mniejsze niż w innych.
Do dokładnych pomiarów bicia potrzebny jest trzpień pomiarowy. Musi być dokładnie wykonany i powinien być cylindryczny, przynajmniej po stronie mocowania. To, co używasz, moim zdaniem nie budzi zaufania. Najpierw postaraj się o dobry wzorzec, a potem myśl o przetaczaniu tarczy lub szlifowaniu szczęk, zabieg jest nieodwracalny.
Możesz też zweryfikować poprawność swojej metody pomiarowej na innej tokarce.
Do dokładnych pomiarów bicia potrzebny jest trzpień pomiarowy. Musi być dokładnie wykonany i powinien być cylindryczny, przynajmniej po stronie mocowania. To, co używasz, moim zdaniem nie budzi zaufania. Najpierw postaraj się o dobry wzorzec, a potem myśl o przetaczaniu tarczy lub szlifowaniu szczęk, zabieg jest nieodwracalny.
Możesz też zweryfikować poprawność swojej metody pomiarowej na innej tokarce.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Trochę systematyczności :
1. Najpierw sprawdzamy bicie osi wrzeciona trzpieniem zamocowanym bezpośrednio w stożku wrzeciona. Sprawdzamy też ew. luzy łożyskowania wrzeciona.
2. Nie ma większego sensu sprawdzanie bicia tarczy, gdyż służy ona tylko do mocowania uchwytu i interesuje nas bicie trzpienia zamocowanego w tym uchwycie.
3. Ja osobiście sprawdzam bicie trzpienia w uchwycie przy 3 różnych zamocowaniach uchwytu do tarczy i wybieram (zaznaczam) to najlepsze.
4. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z wyników, to można lekko splanować tarczę (jeżeli tego wymaga), przetoczyć zamek i przeszlifować szczęki. Obróbka tarczy i szlifowanie szczęk są standartowymi procedurami w przypadku założenia nowej tarczy lub uchwytu (por. kat. Bison Bial)
1. Najpierw sprawdzamy bicie osi wrzeciona trzpieniem zamocowanym bezpośrednio w stożku wrzeciona. Sprawdzamy też ew. luzy łożyskowania wrzeciona.
2. Nie ma większego sensu sprawdzanie bicia tarczy, gdyż służy ona tylko do mocowania uchwytu i interesuje nas bicie trzpienia zamocowanego w tym uchwycie.
3. Ja osobiście sprawdzam bicie trzpienia w uchwycie przy 3 różnych zamocowaniach uchwytu do tarczy i wybieram (zaznaczam) to najlepsze.
4. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z wyników, to można lekko splanować tarczę (jeżeli tego wymaga), przetoczyć zamek i przeszlifować szczęki. Obróbka tarczy i szlifowanie szczęk są standartowymi procedurami w przypadku założenia nowej tarczy lub uchwytu (por. kat. Bison Bial)
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli przy nowym uchwycie nie jesteś zadowolony z wielkości bicia, a tarcza jest "pewna", to możesz przeszlifować szczęki, ale "z czuciem", chodzi o pojedyncze setne mm. Jeżeli masz duże bicie, na poziomie dziesiętnych mm, to przyczyna leży gdzie indziej.Darol pisze:nowy uchwyt to przetaczam tarcze i szlifuje szczeki.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ