jak w tym #@$$% edgecamie poprawnie wskazać uchwyty?


Autor tematu
rhcp89
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 9
Rejestracja: 19 kwie 2021, 10:58

jak w tym #@$$% edgecamie poprawnie wskazać uchwyty?

#1

Post napisał: rhcp89 » 10 cze 2021, 19:30

Zacznę od tego, że tak jak dotychczas mi się pracuje w tym edgecamie to widzę, że ten soft to jeden wielki bałagan (w porównaniu np do Ansysa czy znanych programów CAD). Niestety muszę w nim robić projekt studencki. Mam nadzieję, że inne programy CAM są lepiej napisane albo to ja po prostu nie wiem czegoś oczywistego bo jestem początkujący :)

Gotowy model na którym pracuję (są w nim bryły części,półfabrykatu oraz uchwytów) jest złożeniem które utworzyłem w Solid Edge i po wyeksportowaniu do parasolida otworzyłem to w edgecamie.

Następnie w edgecamie wskazałem bryłę która ma być półfabrykatem i bryły które mają być uchwytami (ponieważ tego było sporo, to ukryłem bryłę która ma być obrabiana i półfabrykat i tę resztę zaznaczyłem "boxem"). Następnie wybrałem nową sekwencję frezowania i potem kolejne cykle frezarskie...

Cały ten wybór uchwytów robiłem dokładnie tak jak mieliśmy na zajęciach.

Niestety pojawił się pierwszy problem:
-ikonka uchwytu (pomarańczowo/niebieska) po klikaniu nie chowała/ nie pokazywała zaznaczonych uchwytów - po prostu jakby w ogóle nie działała. Dobra trudno - poza tym program podczas obróbki generalnie wiedział co jest uchwytem a co nie.. niestety do czasu:
-przy którejś tam operacji wiertło, czy frez przestało chcieć zejść na głębokość poniżej półfabrykatu (pod nim jest płyta ("uchwyt" dla edgecama), która zwyczajnie ustala położenie półfabrykatu, do niej tez są przylaczone rozne dociski czy mocowania). Problem minął gdy pokasowałem wszystkie uchwyty w zakladce obróbka i ustawienia po czym wskazałem od nowa wszystkie mocowania, dociski, plytę na ktorej to wszystko jest tym razem nie "boxem" a po kolei.