Korba rowerowa wymiana wałka

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1236
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#11

Post napisał: bear » 28 lut 2021, 21:49

Leopold pisze:Ale facet nie zadał pytania, jak zabezpieczyć rower bo w tym przypadku jest to najmniej istotne, tylko zadał pytanie czy wcisk może być wystarczający do prawidłowej pracy takiego złącza.

Więc odpowiem że starczy o ile ścisk będzie odpowiedni, najlepiej zrobić ciaśniej i podgrzać korbę lub schłodzić wałek.




szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#12

Post napisał: szopenn » 28 lut 2021, 22:23

najbardziej kontrowersyjnym połączeniem na wcisk jakie dane było mi oglądać, to osadzenie sztycy w motocyklu w dolnej półce wyłącznie na wcisk lub na różnice temperatur. Po wyprasowaniu jedynie radełko w miejscu połączenia, zero kołnierza na rurze sztycy czy coś. Producent poszedł po bandzie po całości w tak odpowiedzialnym połączeniu.

Tutaj znowuż i tak ciężko odpowiedzieć, bo to czy połączenie będzie nadal zdatne do użycia i nie będzie się luzować zależy też od prawidłowego sposobu demontażu więc trzeba by grzać żeby tego przy wyprasowywaniu nie odkształcić.

Do montażu można użyć klejów osadczych, ale wszystko zostało powiedziane i chyba wiedzy tutaj nikt nie szczędził.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#13

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 28 lut 2021, 22:37

Aha.
Do 100-200 stopni wystarczy? Bo chyba w wyższych temperaturach aluminium traci właściwości?


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#14

Post napisał: jasiu... » 01 mar 2021, 08:37

prosteiszkuteczneWynalazki pisze:
28 lut 2021, 22:37
Bo chyba w wyższych temperaturach aluminium traci właściwości?
Kolejny, co zamiast sprawdzić wymyśla? To niech sobie poczyta "przesycanie i starzenie aluminium". W tym najważniejsze, po co się aluminium poddaje starzeniu.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#15

Post napisał: szopenn » 01 mar 2021, 08:38

Grzej tyle żeby wyprasowując wał wychodził luźno nie uszkadzając wielowypustu, to jest pierwsza rzecz o którą trzeba się martwić. Moim zdaniem stracisz tą piękną farbę na pająku korby.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#16

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 25 kwie 2021, 21:21

Operacją się powiodła bez grzania przy wyciąganiu pacjent przeżył, trzyma się bez kleju, żeby wyjąć musiałem użyć nacisku z 15 ton, przy wciskaniu zamroziłem wałek i poszło lżej.
Obrazek
Temat rozwiązany.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#17

Post napisał: szopenn » 26 kwie 2021, 20:59

chyba nie do końca rozumiesz co się stało, jak to było wprasowane na minus to waląc w to 15 ton bez grzania to po prostu "ściągnąłeś" materiał z wielowypustu lub po prostu go wygniotłeś/przeciągnąłeś.


gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 842
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#18

Post napisał: gozdd » 27 kwie 2021, 07:26

szopenn pisze:najbardziej kontrowersyjnym połączeniem na wcisk jakie dane było mi oglądać, to osadzenie sztycy w motocyklu w dolnej półce wyłącznie na wcisk lub na różnice temperatur. Po wyprasowaniu jedynie radełko w miejscu połączenia, zero kołnierza na rurze sztycy czy coś. Producent poszedł po bandzie po całości w tak odpowiedzialnym połączeniu.

Miałem przyjemność uczestniczyć w ściąganiu koła pasowego ze sporego serwa (takie z 10kW). Osadzone właśnie tylko i wyłącznie na różnice temperatur. 15t hydrauliczny ściągacz do łożysk nie dał rady. Więc czy to takie mało przemyślane połączenie to bym się kłócił.
Odpowiednio dobrany naddatek, duża różnica temperatur (grzanie + ciekły azot z drugiej strony) i połączenie jest "pancerne".

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#19

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 27 kwie 2021, 08:25

szopenn pisze:
26 kwie 2021, 20:59
chyba nie do końca rozumiesz co się stało, jak to było wprasowane na minus to waląc w to 15 ton bez grzania to po prostu "ściągnąłeś" materiał z wielowypustu lub po prostu go wygniotłeś/przeciągnąłeś.
Trzyma się no trzyma się to nie ma problemu. Następnym razem jak by była taka potrzeba się zagrzeje i tyle.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, 08:50 przez prosteiszkuteczneWynalazki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Korba rowerowa wymiana wałka

#20

Post napisał: TOP67 » 27 kwie 2021, 08:39

Tylko w tym rowerze nic nie trzyma się wiecznie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”