Witam,
chciałby oszacować koszt wykonania skanu trójwymiarowego bryły o przybliżonych wymiarach:
100x70x30 cm.
Są to drzwi samochodowe. Chodzi o dokładne odwzorowanie poszycia tych drzwi i stworzenie modelu umożliwiającego obróbkę cnc.
Jestem laikiem w tym temacie, w związku z tym z góry przepraszam za brak precyzji zadanego pytania.
Pozdrawiam
Skan 3d drzwi samochodu
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
Re: Skan 3d drzwi samochodu
Cześć sam skan czyli siatka myślę że znajdziesz za około 1tys zł ale model to może kosztować i 10 tys trzeba wysyłać zapytania bo rozrzut cen jest bardzo duży .
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czy sama siatka wystarczy do wykonania takiej bryły na frezarce numerycznej?
Nie potrzebuję "modelu" mającego służyć do dalszego projektowania itd. Chcę tylko wykonać jak najdokładniej odwzorowaną kopię.
Czy sama siatka wystarczy do wykonania takiej bryły na frezarce numerycznej?
Nie potrzebuję "modelu" mającego służyć do dalszego projektowania itd. Chcę tylko wykonać jak najdokładniej odwzorowaną kopię.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
W zasadzie powinno się udać- skan 3d to tak naprawdę grupa (chmura) punktów w przestrzeni- jak będzie to zapisane w formacie który łyknie program CAM to powinno pójść (np STL)- popytaj jaki plik wynikowy dają, oraz czy mogą dać próbkę jakiegoś takiego "surowego skanu"- cokolwiek, wazon jakiś, butelka z napojem itp.
problemem przy stl może być wczytanei go do programu, ze względu na wielkość- niestety im chcesz większą dokładność tym plik będzie większy, bo każdy łuk jest dzielony na odcinki proste (czy tam dokładniej- składa się z trójkątów)- i żeby powierzchnia nie była "ząbkowana" to tych mini odcinków będzie musiało być "od groma i jeszcze więcej"