Elektrownia wiatrowa z krokowca

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 100

Re: Elektrownia wiatrowa z krokowca

Post napisał: strikexp » 19 mar 2021, 09:42

pitsa pisze:
19 mar 2021, 09:04
IMPULS3 pisze:Pitsa wspomnial o silnikach BLDC.
Nie ja. Na silnikach nie znam się,...
Ja pisałem, ale dalej żyj w swojej rzeczywistości :mrgreen:

Każdy wirnik jest łożyskowany i chodzi lekko aby sprawność była duża. Natomiast taki geniusz jak Ty powinien wiedzieć z czego biorą się opory.
Ja choć dawno, to zaliczyłem zarówno opisy matematyczne silników jak i laboratoria z prądnicami. Więc mam jak na razie dość sporą polewkę.

antybeton
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5

Post napisał: antybeton » 19 mar 2021, 09:52

pitsa pisze:Mógłbym poeksperymentować (max 2-3h) z silnikiem krokowym, ale nie mam pojęcia jak zrobić zadajnik momentu obrotowego, niezależny od prędkości obrotowej silnika krokowego żeby robić charakterystykę silnika krokowego w zależności od pobieranej z niego energii (czyli hamowania)?
Jeżeli masz na mysli hamulec badanego silnika krokowego to można zrobić na kilka sposobów. Jednym z nich jest sprzęgniecie osi badanego silnika krokowego z silnikiem indukcyjnym i zasilanie dwóch faz tego silnika indukcyjnego prądem stałym.
Po chwili...
A jeżeli w drugą stronę... To napędzać silnik krokowy zmienna prędkością obrotową( taką jaka się chce) silnik krokowy (badany) zamocować wahliwie w celu pomiaru momentu i zastosować regulowane obciążenie jego uzwojeń.

strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 100

Post napisał: strikexp » 19 mar 2021, 10:10

pitsa pisze: