Zabezpieczenie przed rdzewieniem na przykładzie uchwytu tokarskiego

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
OlmerPL
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 165
Rejestracja: 29 gru 2016, 19:50
Lokalizacja: Trójmiasto

Zabezpieczenie przed rdzewieniem na przykładzie uchwytu tokarskiego

#1

Post napisał: OlmerPL » 26 lut 2021, 09:39

Jakiś czas temu kupiłem sobie stalowy chiński uchwyt tokarski. Przyjechał cały "zatłuszczony" tak jak wszystkie stalowe części za pewnie dla ochrony przed rdzą. Wyczyściłem rozpuszczalnikiem i wszystko pięknie. Wczoraj trochę zgrzany i spocony złapałem leżący uchwyt aby go przestawić. Dziś sobie patrze i po za tłustymi odciskami palców (pięknie się odcisnęły :lol: ), na około tych odcisków pojawiły się rude plamy. Nie mam wielkiego doświadczenia z takimi elementami i dla tego się zastanawiam jak można je zabezpieczyć. Wydaje mi się że zatłuszczenie całej powierzchni nie jest dobrym rozwiązaniem, ale może się mylę.

Zabezpieczacie jakoś przed rdzą taki uchwyt tokarski?




bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Zabezpieczenie przed rdzewieniem na przykładzie uchwytu tokarskiego

#2

Post napisał: bear » 26 lut 2021, 09:47

Wystarczy że będzie w suchym miejscu. Swoją drogą to on nigdy nie bedzie taki jak z pudełka chyba że toczysz od święta a po toczeniu go będziesz konserwował :D


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Zabezpieczenie przed rdzewieniem na przykładzie uchwytu tokarskiego

#3

Post napisał: rdarek » 26 lut 2021, 10:48

OlmerPL pisze:
26 lut 2021, 09:39
Wydaje mi się że zatłuszczenie całej powierzchni nie jest dobrym rozwiązaniem, ............