Silnik do szlifierki taśmowej

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 443
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#31

Post napisał: logopeda » 18 lut 2021, 20:00

Ważniejsza jest rolka napinająca i regulowana a nie napędowa na silniku - ale ja po jakimś czasie rolkę napędową na silniku także zeszlifowałem na "baryłkę" i teraz mając dwie baryłki jest dopiero idealnie... przy czterech rolkach dwie prowadzące masz płaskie a to wielki plus przy szlifowaniu większych gabarytów.




Autor tematu
zyx5050
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 209
Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#32

Post napisał: zyx5050 » 18 lut 2021, 20:47

logopeda pisze:
18 lut 2021, 20:00
Ważniejsza jest rolka napinająca i regulowana a nie napędowa na silniku - ale ja po jakimś czasie rolkę napędową na silniku także zeszlifowałem na "baryłkę" i teraz mając dwie baryłki jest dopiero idealnie... przy czterech rolkach dwie prowadzące masz płaskie a to wielki plus przy szlifowaniu większych gabarytów.
Chodzi mi o prędkość pasa. Czy 3 rolki tych samych rozmiarów wpłyną na to, czy nadal średnica koła na silniku jest najważniejsza i obroty samego silnika, czyli 2800.


logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 443
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#33

Post napisał: logopeda » 18 lut 2021, 20:53

"Czy 3 rolki tych samych rozmiarów wpłyną na to, czy nadal średnica koła na silniku jest najważniejsza i obroty samego silnika, czyli 2800."
ale co mają pozostałe rolki i i ich średnica do prędkości pasa - jak możesz o to pytać? :)

Awatar użytkownika

VALDIS
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2023, 04:22

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#34

Post napisał: VALDIS » 16 paź 2023, 04:31

Witam. Jestem jestem trochę laikiem w tych sprawach i chciałbym żeby ktoś mi wyjaśnił jaki silnik wybrać do szlifierki taśmowej z pasem 50x2000.
Ponieważ chiałbym sobie stworzyć własną szlifierkę,a po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi z tego forum że -silnik najlepiej to od 1,5kw z 2800 obrotów.
Więc zakupiłem taki silnik:
Typ ML 90S-2 jednofazowy
Moc 1,5kW
Obroty 2810 obr/min
Następnie zacząłem szukać do silnika przełącznika start stop oraz potencjometr rozruchu żeby wiadomo czasem nie szlifować na maxa.
Więc na forum pytam się jaki włącznik i potencjometr...to otrzymałem odpowiedź że:
Po pierwsze.
Falownik przy jednofazowym silniku będzie bezużyteczny"
Po drugie.
Tylko silniki z kondensatorem rozruchowym, ale bez wylacznika osrodkowego nadaja sie do podlaczenia do falownika i takie silniki mozna nim regulowac obroty silnika. Wszystkie inne silniki z wylacznikiem odsrodkowym nie nadaja sie do regulacji obrotow. Zmniejszenie obrotow nie spowoduje wylaczenie wylacznika odsrodkowego i silnik ulegnie spaleniu, tak, ze taki silnik nie nadaje sie do takiego zastosowania"

Więc proszę mi podpowiedzieć czy ten silnik mam zwrócić i jaki silnik będzie kompatybilny żebym mógł sam sobie podłączyć te zabezpieczenia przełączniki wraz z regulacją?
Pomoże ktoś?


nescafe
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2018, 23:45

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#35

Post napisał: nescafe » 18 paź 2023, 09:17

Moja wiedza w tym zakresie jest mocno ograniczona, ale myślę, że najlepiej z falownikiem będą pracować silniki 3-fazowe.
Jeśli jest taka możliwość to zwróciłbym ten silnik i wziął 3-fazowy. Cena jest bardzo podobna.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Silnik do szlifierki taśmowej

#36

Post napisał: RomanJ4 » 18 paź 2023, 18:14

Silniki 1 fazowe maja inna budowę uzwojeń(rozruchowe)
Obrazek
i do falownika dla silników 3-fazowych się nie nadaje. Są sterowniki(PWM) do takich silników (np https://www.ebmia.pl/1532-regulator-obr ... 1-fazowych
https://wentec.pl/Regulator-obrotow-TR- ... 10-0A-p924
https://modulosy.pl/regulatory-napiecia ... 35313.html), ale to nie falowniki sensu stricto.
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”