Frezarka CNC - pole pracy A2
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 64
- Rejestracja: 25 lut 2008, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
ciało idealnie czarne - to takie śmieszne pojęcie abstrakcyjne z fizyki
oznacza materiał który najlepiej promieniuje ciepło... ale również asbsobuje
oznacza materiał który najlepiej promieniuje ciepło... ale również asbsobuje
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
No i się zaczeło
wyższość czarnego nad mniej czarnym
Ale NAM nikt nie wmówi,, że czarne jest czarne a białe jest białe,,
Promienniki podczerwieni są czerwone albo bordowe - powinny być czarne
Absorbery kolektorów słonecznych sa grafitowe albo czarne a powinny być tylko czarne
Radiatory urządzeń elektronicznych sa czarne , srebrne złote nie barwione aluminium a powinno byc czarne
- wszystko czrne
Afrykańczycy też nie wszyscy są tak samo czarni a z bilansem cieplnym organizmu kłopotów raczej nie maja
,
,
,
,
,
Maszynka wygląda świetnie
Jeśli będzie tak wyglądać w rzeczywistości i dobrze działać ( czego życzę z całej duszy )
to mam nadzieję że kolega wstawi zdjęcia dla pochwał wszelakich i dla potomności
Pozdrawiam
wyższość czarnego nad mniej czarnym

Ale NAM nikt nie wmówi,, że czarne jest czarne a białe jest białe,,
Promienniki podczerwieni są czerwone albo bordowe - powinny być czarne

Absorbery kolektorów słonecznych sa grafitowe albo czarne a powinny być tylko czarne

Radiatory urządzeń elektronicznych sa czarne , srebrne złote nie barwione aluminium a powinno byc czarne



Afrykańczycy też nie wszyscy są tak samo czarni a z bilansem cieplnym organizmu kłopotów raczej nie maja

,
,
,
,
,
Maszynka wygląda świetnie
Jeśli będzie tak wyglądać w rzeczywistości i dobrze działać ( czego życzę z całej duszy )
to mam nadzieję że kolega wstawi zdjęcia dla pochwał wszelakich i dla potomności

Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 694
- Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
- Lokalizacja: Polska
Nie wiem co się zaczęło ,ale jeśli widzę , że ktoś się myli to prostuję.
Wymiana ciepła to dość złożony problem . Skupmy się na przykładowym silniku krokowym .Ciepło z pracującego silnika jest rozpraszane trzema drogami :
-przewodzenie, jeśli silnik jest przykręcony np. do metalowej ramy część ciepła przenika (przepływa ) przez powierzchnię zetknięcia i dalej do otoczenia .
-konwekcja ,powietrze nagrzewa się od silnika i jako lżejsze unosi się do góry na to miejsce napływa chłodniejsze itd. Szybkość cyrkulacji powietrza jest (upraszczając) liniowo zależna od różnicy temperatury między silnikiem a powietrzem .
-promieniowanie , ilość wypromieniowywanego ciepła zmienia sie w zależności od temperatury silnika (w Kelwinach) , ale nie liniowo tylko w czwartej potędze.
Jakie to ma konsekwencje ?
Takie mianowicie ,że przy temperaturze silnika np. 35 st prawie całe ciepło będzie unoszone przez konwekcję ,a już przy 70 st C połowa ciepła będzie wypromieniowywana.
Przykład ten jest uproszczony bo wszystko zależy oczywiście od konkretnego przypadku i między innymi od współczynnika emisji materiału z którego zrobiony jest silnik.Może się więc okazać ,że dla takiego samego obciążenia silnik "czarny" będzie kilkanaście stopni chłodniejszy niż silnik "srebrny i błyszczący ". Jaki to ma wpływ na trwałość ,każdy sobie odpowie .
Co do barwy kolektorów .Każdy materiał ma charakterystyczny dla siebie współczynnik absorpcji i emisji, na absorbent kolektora nadaje się taki który ma wysoką absorpcję a niską emisję - na radiator zaś odwrotnie . Kolor radiatora zależy przede wszystkim od temperatury jego pracy, jeśli jego powierzchnia będzie miała podczas pracy np 40 st C nie ma sensu go czernić lub pokrywać specjalnymi powłokami bo i tak prawie całe ciepło będzie oddawał przez konwekcję.
Wymiana ciepła to dość złożony problem . Skupmy się na przykładowym silniku krokowym .Ciepło z pracującego silnika jest rozpraszane trzema drogami :
-przewodzenie, jeśli silnik jest przykręcony np. do metalowej ramy część ciepła przenika (przepływa ) przez powierzchnię zetknięcia i dalej do otoczenia .
-konwekcja ,powietrze nagrzewa się od silnika i jako lżejsze unosi się do góry na to miejsce napływa chłodniejsze itd. Szybkość cyrkulacji powietrza jest (upraszczając) liniowo zależna od różnicy temperatury między silnikiem a powietrzem .
-promieniowanie , ilość wypromieniowywanego ciepła zmienia sie w zależności od temperatury silnika (w Kelwinach) , ale nie liniowo tylko w czwartej potędze.
Jakie to ma konsekwencje ?
Takie mianowicie ,że przy temperaturze silnika np. 35 st prawie całe ciepło będzie unoszone przez konwekcję ,a już przy 70 st C połowa ciepła będzie wypromieniowywana.
Przykład ten jest uproszczony bo wszystko zależy oczywiście od konkretnego przypadku i między innymi od współczynnika emisji materiału z którego zrobiony jest silnik.Może się więc okazać ,że dla takiego samego obciążenia silnik "czarny" będzie kilkanaście stopni chłodniejszy niż silnik "srebrny i błyszczący ". Jaki to ma wpływ na trwałość ,każdy sobie odpowie .
Co do barwy kolektorów .Każdy materiał ma charakterystyczny dla siebie współczynnik absorpcji i emisji, na absorbent kolektora nadaje się taki który ma wysoką absorpcję a niską emisję - na radiator zaś odwrotnie . Kolor radiatora zależy przede wszystkim od temperatury jego pracy, jeśli jego powierzchnia będzie miała podczas pracy np 40 st C nie ma sensu go czernić lub pokrywać specjalnymi powłokami bo i tak prawie całe ciepło będzie oddawał przez konwekcję.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 cze 2008, 08:37
- Lokalizacja: Radom City
Trochę się z tymi kolorami porobiło - i tu, i tam jest trochę racji. Myślę że Adalber wyczerpał temat stawiając ostatnią kropkę.
Napisałem do tego sklepu w Anglii i odpisali mi, że normalnie biorą za przesyłkę -do 30 kg 30 funtów, ale tak jak pisze Degustator, może faktycznie nie warto kupować tego zestawów bo tak dokładnie nie wiadomo co to jest.
Póki co rozglądam się za silnikami i sterownikami. Były ostatnio jakieś stery na Allegro - tanie, ale podejrzane i nie kupiłem. Nigdzie w necie nie mogłem znaleźć ich specyfikacji, ( MD5042 - wygląda znajomo jak M542 ) podobnie jak silników Mariusza H.
Pokazały się tez silniczki Sanyo Denki 3Nm ale drożej o 50 zł niż u Niemca z CNC Plus. Zapytałem się gościa czy zejdzie z ceny - teraz czekam na odpowiedz.

Zoltar
Napisałem do tego sklepu w Anglii i odpisali mi, że normalnie biorą za przesyłkę -do 30 kg 30 funtów, ale tak jak pisze Degustator, może faktycznie nie warto kupować tego zestawów bo tak dokładnie nie wiadomo co to jest.
Póki co rozglądam się za silnikami i sterownikami. Były ostatnio jakieś stery na Allegro - tanie, ale podejrzane i nie kupiłem. Nigdzie w necie nie mogłem znaleźć ich specyfikacji, ( MD5042 - wygląda znajomo jak M542 ) podobnie jak silników Mariusza H.
Pokazały się tez silniczki Sanyo Denki 3Nm ale drożej o 50 zł niż u Niemca z CNC Plus. Zapytałem się gościa czy zejdzie z ceny - teraz czekam na odpowiedz.

Zoltar
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 mar 2005, 21:40
- Lokalizacja: Torun
Zoltar napisal
Próbowalem to wyjaśnić ale panienka na "bramce" twierdzila że jest O.K.
Nie dajcie się robić w konia.
pozdrawiam Mariusz.H
W ich cenniku shipping koszuje 30 funtów za 30 kG co jest nieprawdą bo liczą sobie 30 funtów za 30lbs. Latwo to sprawdzić logując się do sklepu i kupując coś o wadze np 28 kG - podana cena za wysylkę bedzie 60 funtów.Napisałem do tego sklepu w Anglii i odpisali mi, że normalnie biorą za przesyłkę -do 30 kg 30 funtów
Próbowalem to wyjaśnić ale panienka na "bramce" twierdzila że jest O.K.
Nie dajcie się robić w konia.
pozdrawiam Mariusz.H
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 cze 2008, 08:37
- Lokalizacja: Radom City
Zabawki
Witam,
wróciłem z krótkiego urlopu i w domu czekała na mnie paczka z CNC Plus. Przyszły silniki, koła pasowe, krańcówki. Do tej pory udało mi się zebrać, to co przedstawiam na zdjęciach i wymodelować w 3D silniki.
Dziś podjadę do firmy Tabal, która handluje metalami kolorowymi i zobazczę co ciekawego mają.



[ Dodano: 2008-07-15, 12:32 ]
Poprzedni post skasowałem przez przypadek i w jego miejsce wstawiłem to co powyzej.
[ Dodano: 2008-07-15, 14:37 ]
Nie moge dodawać nowego posta - czy to normalne? Pisze coś nowego, a tu mi dodaje do starego - o co chodzi ?
wróciłem z krótkiego urlopu i w domu czekała na mnie paczka z CNC Plus. Przyszły silniki, koła pasowe, krańcówki. Do tej pory udało mi się zebrać, to co przedstawiam na zdjęciach i wymodelować w 3D silniki.
Dziś podjadę do firmy Tabal, która handluje metalami kolorowymi i zobazczę co ciekawego mają.




[ Dodano: 2008-07-15, 12:32 ]
Poprzedni post skasowałem przez przypadek i w jego miejsce wstawiłem to co powyzej.
[ Dodano: 2008-07-15, 14:37 ]
Nie moge dodawać nowego posta - czy to normalne? Pisze coś nowego, a tu mi dodaje do starego - o co chodzi ?