Moment nominalny silnika w Nm M=9550P/n. I zależy od strumienia magnetycznego oraz prądu wirnika i kąta fazowego między prądem a SEM wirnika. Jedyną niezależną (teoretycznie) wielkością są obroty, bo są związane z ilością par biegunów (i poślizgiem). Natomiast moment i moc są bezpośrednio powiązane zgodnie z wzorem. I nic nie jest odwrotnie.
Większa moc - większy moment, mniejszy moment - mniejsza moc. Dodatkowym parametrem są obroty. I tyle, żeby nie robić na tym doktoratów.
Tokarka samoróbka
Prośba o pomoc
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 gru 2020, 17:51
Re: Tokarka samoróbka
Temat rozpoczęliśmy od napędu śruby pociągowej, a kończymy na napędzie wrzeciona i falowniku
W zasadzie dwa tematy, ale się nie niwelują, bo w każdym przypadku chodzi o moc silnika, obroty i moment obrotowy. Ja w każdym razie wiele się nauczyłem Waszym doświadczeniem. Wielki szacun dla was koledzy 

