#1480
Post
napisał: StanisławKozdurkiewicz » 12 gru 2020, 12:49
Maszyny tego typu produkowane są w kilku fabrykach, ale praktycznie na podstawie jednego projektu. Ten typ maszyn był przeznaczony przede wszystkim na rynki biednych krajów, szczególnie azjatyckich. Chińczycy są jednak bardzo dobrymi handlowcami z ogromną tradycją. Szybko zorientowali się, że w Europie również da się sprzedać coś takiego. Wprowadzili modyfikacje niezbędne do spełnienia podstawowych wymogów bezpieczeństwa i tyle. Ponieważ niektórzy sprytni europejscy handlowcy doszli do wniosku, że lepiej sprzedaje się towary, które mogą robić wrażenie wyprodukowanych w Europie, to Chińczycy im to ułatwiają. Mogą przymocować do swego wyrobu jakąkolwiek tabliczkę. Mogą też oczywiście wprowadzić pewne zmiany, ale jest to związane z kosztami. Większość sprzedawców nie jest skłonna do ponoszenia dodatkowych kosztów, gdyż są przekonani, że rynek detaliczny napędzany reklamami „u nas najtaniej” jest nastawiony na niskie ceny. Niezależnie od sloganów w stylu „Nasz asortyment obejmuje tylko produkty, które sprawdzane są na każdym etapie produkcji przez naszych doświadczonych inżynierów”, importer sprzedaje to, co Chińczycy aktualnie mają do zaoferowania. Wystarczy porównać oferty – różnica to zazwyczaj kolor i logo. Tak więc kupując taką tanią maszynę musimy być przygotowani na niespodzianki. Nie ma co liczyć na to, że produkt oferowany przez innego sprzedawcę będzie lepszy. Oczywiście należy patrzeć na cenę, gdyż ten sam wyrób niektórzy usiłują sprzedać drożej, mając nadzieję, że wyższa cena może budzić nadzieję lepszej jakości. Na szczęście istnieje to forum, na którym możemy sobie pomagać. Ta sytuacja przypomina trochę PRL, gdzie produkowano przez wiele lat różne wyroby nie usuwając ich niedoskonałości, co powodowało nawet wydawanie książek na temat modyfikacji tych wyrobów (choćby FIAT 126p).