Silnik 1-faz. 0,55 kW
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
Nic takiego nei było w środku, jedynei tak pierścień kompensacyjny.drhambone pisze: ↑27 paź 2020, 20:11Zerknij na to:
https://www.google.com/search?q=wy%C5%8 ... PL823PL823
O to mi chodziło.

-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 cze 2020, 21:25
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
Może na epoksyd wkleić to koło pasowe ??
...i jakoś wyosiować szpilkami czy czymś jeszcze cieńszym.
Wracając do tematu cewek, to nie mam pewności czy mają one fabrycznie taką samą rezystancję (czy są symetryczne czy to jeszcze jakaś inna konstrukcja)
Z pomiarów które podałeś wynika że jest pomiędzy nimi różnica. Może to wskazywać że cewka o większym oporze może mieć przegrzaną miedź, a cewka o mniejszym oporze mieć na jakimś odcinku przebicie do swojej własnej żyły.
Ale trzeba tu mieć pewność czy w tej konstrukcji mają być symetryczne, jakiś PDF z danymi silnika od producenta by się przydał.
Jeśli silnik był przeciążany to przyjrzyj się jakości emalii na uzwojeniach.
...i jakoś wyosiować szpilkami czy czymś jeszcze cieńszym.
Wracając do tematu cewek, to nie mam pewności czy mają one fabrycznie taką samą rezystancję (czy są symetryczne czy to jeszcze jakaś inna konstrukcja)
Z pomiarów które podałeś wynika że jest pomiędzy nimi różnica. Może to wskazywać że cewka o większym oporze może mieć przegrzaną miedź, a cewka o mniejszym oporze mieć na jakimś odcinku przebicie do swojej własnej żyły.
Ale trzeba tu mieć pewność czy w tej konstrukcji mają być symetryczne, jakiś PDF z danymi silnika od producenta by się przydał.
Jeśli silnik był przeciążany to przyjrzyj się jakości emalii na uzwojeniach.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
PDF'a nie ma, bo silnik stary, ale tabliczka tak wygląda:elektro nik pisze: ↑27 paź 2020, 20:15Może na epoksyd wkleić to koło pasowe ??
...i jakoś wyosiować szpilkami czy czymś jeszcze cieńszym.
Wracając do tematu cewek, to nie mam pewności czy mają one fabrycznie taką samą rezystancję (czy są symetryczne czy to jeszcze jakaś inna konstrukcja)
Z pomiarów które podałeś wynika że jest pomiędzy nimi różnica. Może to wskazywać że cewka o większym oporze może mieć przegrzaną miedź, a cewka o mniejszym oporze mieć na jakimś odcinku przebicie do swojej własnej żyły.
Ale trzeba tu mieć pewność czy w tej konstrukcji mają być symetryczne, jakiś PDF z danymi silnika od producenta by się przydał.
Jeśli silnik był przeciążany to przyjrzyj się jakości emalii na uzwojeniach.

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
Ja wziął bym miernik indukcyjny w ręce i tymże induktorem sprawdził ,
ciągłość uzwojenia cewki rozruchowej i pracy
przebicie izolacji pomiędzy cewkami
przebicie izolacji do masy / korpusu silnika ( ale jakby przebijał do korpusu to by biło prądem po łapach )
kondensator ( podmienił na próbę ).
Izolacja kl. B to coś ze 130*C więc może przegrzany.
ciągłość uzwojenia cewki rozruchowej i pracy
przebicie izolacji pomiędzy cewkami
przebicie izolacji do masy / korpusu silnika ( ale jakby przebijał do korpusu to by biło prądem po łapach )
kondensator ( podmienił na próbę ).
Izolacja kl. B to coś ze 130*C więc może przegrzany.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
Już działa, po prostu silnik jest tak czuły, że przykręcenie śruby dociskającej dekiel z łożyskiem o parę setek więcej powoduje, że silnik już nie chce startować i buczy. Nie wiem jak to ująć, ale trzeba dokręcać bardzo powoli.rynio_di pisze: ↑30 paź 2020, 08:39Ja wziął bym miernik indukcyjny w ręce i tymże induktorem sprawdził ,
ciągłość uzwojenia cewki rozruchowej i pracy
przebicie izolacji pomiędzy cewkami
przebicie izolacji do masy / korpusu silnika ( ale jakby przebijał do korpusu to by biło prądem po łapach )
kondensator ( podmienił na próbę ).
Izolacja kl. B to coś ze 130*C więc może przegrzany.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW
To może oznaczać, że łożyska nie wchodzą do końca w swoje gniazda lub nie są dostatecznie wciśnięte na wał. Najpierw bym po mocnym skręceniu pobijał przez twardy klocek, mosiądz lub Al (nie za mocno) z obu stron osiowo w celu dociśnięcia łożysk. Silnik powinien się potem obracać swobodnie. Oczywiście lepsza byłaby prasa, ale trzeba mieć
. Jeśli to nie pomoże to pozostaje rozkręcenie i sprawdzenie przyczyny. Może coś się dostało w gniazdo łożyska.
