Przywieranie plexi do stołu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Daniel_123
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2020, 17:43

Przywieranie plexi do stołu

#1

Post napisał: Daniel_123 » 20 paź 2020, 18:13

Witam,
Witam szanowne grono specjalistów. Jestem w branży nowy i zielony więc z góry przepraszam za głupie pytania.
Pewnie moje pytanie lub podobne jest na forum i zaraz dostanę zj**...., ale wybaczcie nie mogę się odnaleźć w gąszczu informacji.

Mianowicie na małej Frezarce CNC wykonałem swój pierwszy projekt małego elementu z plexi 4mm. Przy ostatnim przejeździe zaobserwowałem problem, ponieważ wycięty element przy końcu pracy maszyny przekrzywił się i odskoczył.
Widziałem posty z stołami podciśnieniowymi etc. ale na tym etapie to zbyt dużo.

Pomyślałem pod płytę plexi zastosować jakiś arkusz materiału samoprzylepnego, ale takiego wielorazowego użytku lub przynajmniej aby nie przykleił się jak kropelka.
Czy ktoś tutaj stosuje taki sposób? Lub może to jest bez sensu?

Pozdrawiam Daniel



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7781
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Przywieranie plexi do stołu

#2

Post napisał: tuxcnc » 20 paź 2020, 18:24

Daniel_123 pisze:
20 paź 2020, 18:13
Pomyślałem pod płytę plexi zastosować jakiś arkusz materiału samoprzylepnego, ale takiego wielorazowego użytku lub przynajmniej aby nie przykleił się jak kropelka.
Niektóre taśmy samoprzylepne dwustronne dają rewelacyjny wynik, inne albo nie trzymają wystarczająco, albo klej zostaje i ciężko go usunąć.
Taki podkład samoprzylepny wielokrotnego użytku jest produkowany i dostępny.
Niestety więcej Ci nie podpowiem, bo od kilku lat się tym nie interesuję i najzwyczajniej nie pamiętam ani producentów ani dostawców.


Autor tematu
Daniel_123