Przywieranie plexi do stołu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Daniel_123
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2020, 17:43

Przywieranie plexi do stołu

#1

Post napisał: Daniel_123 » 20 paź 2020, 18:13

Witam,
Witam szanowne grono specjalistów. Jestem w branży nowy i zielony więc z góry przepraszam za głupie pytania.
Pewnie moje pytanie lub podobne jest na forum i zaraz dostanę zj**...., ale wybaczcie nie mogę się odnaleźć w gąszczu informacji.

Mianowicie na małej Frezarce CNC wykonałem swój pierwszy projekt małego elementu z plexi 4mm. Przy ostatnim przejeździe zaobserwowałem problem, ponieważ wycięty element przy końcu pracy maszyny przekrzywił się i odskoczył.
Widziałem posty z stołami podciśnieniowymi etc. ale na tym etapie to zbyt dużo.

Pomyślałem pod płytę plexi zastosować jakiś arkusz materiału samoprzylepnego, ale takiego wielorazowego użytku lub przynajmniej aby nie przykleił się jak kropelka.
Czy ktoś tutaj stosuje taki sposób? Lub może to jest bez sensu?

Pozdrawiam Daniel



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4087
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Przywieranie plexi do stołu

#2

Post napisał: tuxcnc » 20 paź 2020, 18:24

Daniel_123 pisze:
20 paź 2020, 18:13
Pomyślałem pod płytę plexi zastosować jakiś arkusz materiału samoprzylepnego, ale takiego wielorazowego użytku lub przynajmniej aby nie przykleił się jak kropelka.
Niektóre taśmy samoprzylepne dwustronne dają rewelacyjny wynik, inne albo nie trzymają wystarczająco, albo klej zostaje i ciężko go usunąć.
Taki podkład samoprzylepny wielokrotnego użytku jest produkowany i dostępny.
Niestety więcej Ci nie podpowiem, bo od kilku lat się tym nie interesuję i najzwyczajniej nie pamiętam ani producentów ani dostawców.


Autor tematu
Daniel_123
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2020, 17:43

Re: Przywieranie plexi do stołu

#3

Post napisał: Daniel_123 » 20 paź 2020, 21:47

Dzięki za odpowiedź :). ogólnie wszystkiego jest w brud, ale znaleźć coś odpowiedniego sprawdzonego to masakra. Mam wrażenie, że google nie jest to co kiedyś.
Ogólnie myślałem o jakimś sztywnej foli z lekkim klejem o dużych wymiarach.. Plexi kupiłem 400x500 i nie wyobrażam obklejać wąską taśmą na dłuższą metę. Jeśli ktoś stosuje coś podobnego to bardzo proszę o info.. Pozdrawiam


bh91
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 855
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Radom

Re: Przywieranie plexi do stołu

#4

Post napisał: bh91 » 21 paź 2020, 00:44

Możesz zobaczyć u producentów materiałów do druku - wydaje mi się, że kiedyś w jakimś katalogu była folia dwustronna w rolce - od 60cm szer w górę. Sprawdź Oracal, Avery albo zadzwoń do formy Integard. Nie wiem jak teraz - ale kiedyś byli w stanie załatwić wszystko i mieli dużą wiedzę. Może jaką próbkę dostaniesz ;)
Ale musisz sam się upewnić - podobnie jak kolega tuxcnc nie jestem w temacie od kilku lat.
Jest robota - jest pinonc :wink:


Bronsonboss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 295
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:27
Lokalizacja: Cedry Wielkie

Re: Przywieranie plexi do stołu

#5

Post napisał: Bronsonboss » 21 paź 2020, 00:54

a jak nie za wielkie elementy to pokryć fragment stołu dobrze odtłuszczonego taśmą maskującą (niebieska na przykład) plexę też poryć paskami takiej taśmy i skleić taśmy kropelką... widziałem detale z ALU tak mocowane i dało się to obrabiać... ważne żeby przed naklejeniem taśmy odtłuścić powierzchnie...


rdarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1804
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Przywieranie plexi do stołu

#6

Post napisał: rdarek » 21 paź 2020, 11:56

bh91 pisze:
21 paź 2020, 00:44
Możesz zobaczyć u producentów materiałów do druku - wydaje mi się, że kiedyś w jakimś katalogu była folia dwustronna w rolce - od 60cm szer w górę. Sprawdź Oracal, Avery albo zadzwoń do formy Integard. Nie wiem jak teraz - ale kiedyś byli w stanie załatwić wszystko i mieli dużą wiedzę. Może jaką próbkę dostaniesz ;)
Ale musisz sam się upewnić - podobnie jak kolega tuxcnc nie jestem w temacie od kilku lat.
Na wielokrotnego użytku nie licz, zależy od siły mocowania można użyć wielu materiałów. Kontaktuj się z takimi firmami jak USE, REPROGRAF, Atrium, itp. zaopatrujące poligrafię, pytaj o taśmy do mocowania matryc do hot stampingu.
Wersja druga jak koledzy radzą szukaj czegoś takiego jak błona czy membrana klejowa firmy dostarczające materiały dla reklamy np. Lambda, Allmedia, Drukoutlet itp. występuje o szerokości nawet powyżej metra ewentualnie do tego "taśma" blue dolphin one również występują w sporych szerokościach.
Pozostają Ci jeszcze firmy specjalizujące się w materiałach samoprzylepnych ale tutaj nie podam nazw bo nie pamiętam. np. Horus

Uwaga.
1. W każdym przypadku podłoże musi być czyste, odtłuszczone, i suche.
2. W przypadku wzrostu temperatury kleje się zmiękczają i słabiej trzymają wystarczy już około 40-50 °C
3. Większość materiałów samoprzylepnych przy krótkotrwałej aplikacji praktycznie nie pozostawia kleju - ale na to gwarancji nie ma
4. Oczywiście czym cieńsza warstwa kleju (bez przesady) tym precyzyjniej będzie trzymać także w twoim przypadku odpadają wszelkie taśmy z grubym klejem a są takie nawet 0,5mm kleju czy piankowe


JanŻelazny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 148
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38

Re: Przywieranie plexi do stołu

#7

Post napisał: JanŻelazny » 28 paź 2020, 07:10

Taśma dwustronna tkaninowa.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2293
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Przywieranie plexi do stołu

#8

Post napisał: kubus838 » 29 paź 2020, 16:05

Witam

Ja kiedyś robiłem tak, że jak miałem wyciąć/ czy frezować coś w pleksiie 4mm to cykl ustawiałem na głębokość 3,7mm. Te 0,3 nie pozwalały aby element frezowany zaczął "tańczyć" przed końcem obróbki. Potem to co zostało ścierałem papierem ściernym i do wygładzania.

robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”