zakup małej stołowej tokarki

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
krzysiek015
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2020, 08:38

zakup małej stołowej tokarki

#1

Post napisał: krzysiek015 » 18 maja 2020, 12:30

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy, to mój pierwszy post.
Potrzebuję zakupić małą tokarkę do metalu. Ma służyć do wytwarzania na własne potrzeby drobnych elementów np podkładek do prasy śrubowej do małych łożysk max fi powiedzmy 50mm ale też takich 20mm i mniejszych itp. Powiedzmy, że niczego większego niż te 5cm średnicy i może do 10 cm wys/dł nie będę potrzebował robić. Materiał to głównie stal i aluminium. Precyzja... i tu się zaczyna problem. (Nie mam doświadczenia, dopiero będę to ogarniał). Jedną z moich potrzeb jest możliwość wykonania adapterów do osi koła w motocyklu lub nowoczesnym rowerze umożliwiających montaż całego koła w centrownicy. Trzeba zwrócić uwagę na fakt iż nieosiowe wykonanie takiego adaptera skutkuje tym, że koło pływa raz lewo raz prawo. Przy wąskim kole mała nieosiowość i koło lata 5 mm na boki. Jakoś tak się nauczyłem, że ustawiam obręcz w osi koła przestawiając je na centrownicy. (tak jak się sprawdza czy poziomica dobrze pokazuje). Nie jest to serwis redbulla ale oko do tej pracy mam dobre i nie chciałbym się w#@#wować na takie drobiazgi.
To przy okazji dodałem coś o sobie do powitania ;-)
Budżet mam słaby. Myślę i myślę i szukam i ... zonk. powiedzmy, że te 2tyś mam i wiem ,że dobra hulajnoga elektryczna tyle kosztuje. Jest szansa na jakąś w miarę używkę w takiej kwocie?
Znalazłem jakieś nowe za 2600-4000zł od proxxona do HOLZMANNa jakieś tańsze też są. ale to chyba będzie niezły shit.
Czego używanego szukać w tej wielkości sprzętu, żeby nie wydać fortuny i żeby to od swięta na parę lat wystarczyło.