Program do zamiany bitmap na g-code
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Podobny efekt do mojego programu tzn. zamiany obrazka na coś 3D robi darmowy Blender.
Ostatnio go trochę męczę.
Potrafi wczytać np. jpg, nałożyć go na siatkę i zrobić z niej obiekt 3D.
Pozwala ustawić gęstość siatki, wysokość / głębokość "wyrzeźbienia", złagodzić ostrości, ręcznie skorygować szczegóły i zapisać np. do STL itp.
Z tego co zauważyłem, jak inne programy, bierze pod uwagę jasności punktów do ich rzeźbienia. Wyszła ostatnio wersja 64 bitowa blendera ale tylko pod linux.
Niestety aby uzyskać dość dobrej jakości obiekt 3D trzeba mieć niezły sprzęt.
Kupiłem ostatnio AMD 64b, 2.5 GHz, 1 GB RAM i okazuje się, że to za mało do takich prac (a może to wina zasobożernej Visty).
Po przekroczeniu pewnego zagęszczenia siatki zaczyna niemiłosiernie kręcić HDD i się wykłada - podejrzewam, że za mało ma RAM'u.
W każdym razie można próbować.
- Nowa opcja w b2g: zamiast generować Z wstawia M03 i M05 w zależności od tego czy z jest mniejsze czy >=0.
Ostatnio go trochę męczę.
Potrafi wczytać np. jpg, nałożyć go na siatkę i zrobić z niej obiekt 3D.
Pozwala ustawić gęstość siatki, wysokość / głębokość "wyrzeźbienia", złagodzić ostrości, ręcznie skorygować szczegóły i zapisać np. do STL itp.
Z tego co zauważyłem, jak inne programy, bierze pod uwagę jasności punktów do ich rzeźbienia. Wyszła ostatnio wersja 64 bitowa blendera ale tylko pod linux.
Niestety aby uzyskać dość dobrej jakości obiekt 3D trzeba mieć niezły sprzęt.
Kupiłem ostatnio AMD 64b, 2.5 GHz, 1 GB RAM i okazuje się, że to za mało do takich prac (a może to wina zasobożernej Visty).
Po przekroczeniu pewnego zagęszczenia siatki zaczyna niemiłosiernie kręcić HDD i się wykłada - podejrzewam, że za mało ma RAM'u.
W każdym razie można próbować.
- Nowa opcja w b2g: zamiast generować Z wstawia M03 i M05 w zależności od tego czy z jest mniejsze czy >=0.
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
- Lokalizacja: zabrze
na poczatku chcialem pogratulowac darmowego programu - ulatwia zycie hobbista ktorzy robia sobie proste maszynki do zabawy, a nie do pracy
mam taki problem (wydaje mi sie ze jest to spowodowane wygenerowanym kodem)

jak widac co druga linia w literze jest przesunieta (myslalem ze to moze z powodu "grubosci freza" jednak zmiana tych opcji na 0 nic nie dala), raczej nie jest to wada maszyny bo obramowani-kwadrat ma rowna krawedz boczna
mam taki problem (wydaje mi sie ze jest to spowodowane wygenerowanym kodem)

jak widac co druga linia w literze jest przesunieta (myslalem ze to moze z powodu "grubosci freza" jednak zmiana tych opcji na 0 nic nie dala), raczej nie jest to wada maszyny bo obramowani-kwadrat ma rowna krawedz boczna
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !
jeden mój znajomy zajmuje się czymś na kształt obróbki obrazu .miał kłopoty i skończyło się na jakimś ( nie wiem jakim ) kompie z 4giga ramu i jakąś " chorą " kartą - dopiero poszło.
aplikacje graficzne " pożerają " pamięć że hej !!
no i system ma postawiony pod tym kątem
pozdrawiam !
jeden mój znajomy zajmuje się czymś na kształt obróbki obrazu .miał kłopoty i skończyło się na jakimś ( nie wiem jakim ) kompie z 4giga ramu i jakąś " chorą " kartą - dopiero poszło.
aplikacje graficzne " pożerają " pamięć że hej !!
no i system ma postawiony pod tym kątem
pozdrawiam !
Mane Tekel Fares
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
- Lokalizacja: zabrze
bitmapa mono, krawedzie proste bez tego "poszatpania"...Inf-el pisze:A jak wygląda źródło (wejściowy obrazek) ?
[niestety nie moge wrzucic na fotosika .bmp a przerabianie na .jpg jest bez sensu]
przy okazji zauwazylem ze nie dziala funkcja -X,+X lub +X. caly czas jest w opcji -X,+X niezaleznie od zaznaczenia
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 maja 2008, 09:37
- Lokalizacja: Chorzów
Pewnie za mało RAMu. Spróbuj pod linuxem. Blender wtedy działa wyraźnie szybciej. 4GB do sculpta to tak na styk. Zresztą blenderowy sculpt nie nie jest konkurent dla Zbrusha, chociaż na wiele pozwala. Niedługo będzie można zmieniać topologię meshy z multresInf-el pisze:Właśnie kupiłem sobie (w pracy) niezły sprzęt:
4 rdzenie po 2.4 GHz, 4GB Ram, 2x250 GB HDD sata2, NVidia9600
i rzeźbienie w blenderze w czasie rzeczywistym w dobrej rozdzielczości nadal jest dość wolne.

Pozdrowienia
Grzegorz Rakoczy
Grzegorz Rakoczy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Efekt konwersji
Program z mojej strony generuje z tego obrazka wynik poprawny (moim zdaniem).
Ustawienia domyślne.
A odnośnie tych 4GB (minimum) do rzeźbienia w Blenderze to jestem załamany.
Myślałem, że mam wypasiony sprzęt.
Ustawienia domyślne.
A odnośnie tych 4GB (minimum) do rzeźbienia w Blenderze to jestem załamany.
Myślałem, że mam wypasiony sprzęt.
- Załączniki
-
- Fragm.podgl. Vega
- fragm.jpg (35.02 KiB) Przejrzano 6035 razy
-
- obr_cnc.zip
- wygenerowany kod cnc
- (21.64 KiB) Pobrany 550 razy
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
- Lokalizacja: zabrze
wlasnie sobie z tym poradzilem, niestety cos z kodem jest nie tak, ja zrobilem tak:
wygenerowalem kod z osia Z dla X+x- i nadal sie rozjezdzal obrazek natomiast po wygenerowaniu na X+ jest wszystko dobrze, oczywiscie musze w edytorze tekstu zamienic Z0. i Z2. na M05 i Z-2. na M03 ale dziala. jeszcze raz chcialem zauwazyc ze tryb X+ bez X- nie dziala gdy generujemy kod bez osi Z
teraz jestem zbiegany ale wieczorem zobacze ten zalacznik
tutaj efekt po generowaniu dla osi Z w trybie X+ i "recznym" zamienieniu osi Z na M03 M05

przy okazji zmniejszylem rozdzielczosc na 0.1mm na linie 100x100pix ma 10x10mm
wygenerowalem kod z osia Z dla X+x- i nadal sie rozjezdzal obrazek natomiast po wygenerowaniu na X+ jest wszystko dobrze, oczywiscie musze w edytorze tekstu zamienic Z0. i Z2. na M05 i Z-2. na M03 ale dziala. jeszcze raz chcialem zauwazyc ze tryb X+ bez X- nie dziala gdy generujemy kod bez osi Z
teraz jestem zbiegany ale wieczorem zobacze ten zalacznik
tutaj efekt po generowaniu dla osi Z w trybie X+ i "recznym" zamienieniu osi Z na M03 M05

przy okazji zmniejszylem rozdzielczosc na 0.1mm na linie 100x100pix ma 10x10mm