
i działa bardzo dobrze już któryś miesiąc....to też jest z sieci żywcem skopiowane bo elektronik za mnie żaden...
Nie ma znaczenia, jakich czujników potrzebujesz, tylko jaki sygnał logiczny oczekuje PIKO na wejściu. Zwykle H w spoczynku i L przy zadziałaniu czujnika. Zresztą w każdym programie powinno to się dać zmienić.Blady pisze: ↑09 lut 2020, 13:09Panowie temat trzeba pociągnąć dalej. Pomierzyłem te czujniki i sprawa wygląda tak. Po podaniu napięcia 24v na brąz i niebieski na czarnym przewodzie pojawia się 24v mierzone do GND. Po najechanou na czujnik napięcie zanika.
Teraz z mojej dedukcji wychodzi że są to czujniki PNP. I tu pojawia się problem bo do piko potrzebne są czujniki NPN. Trochę pogoglowałem i podobno da się to przerobić na tranzystorach, niestety schematów różnych jest w ciul i nie wiem który z nich był by ok.
Jest jeszcze wyjście typu OC i napięciowe (chociaż to drugie chyba tylko w TTL). Daje to więc 8 możliwości.
Twoja logika się myli
zwłaszcza LED. . . .Andrzej 40 pisze:Jak pisałem - nieomylna jest żarówka
To mnie naszło po sugestii kol. Yarec - moje samochody, podobnie jak mnie, można zaliczyć do zabytków i nie mam w nich "żarówek" LED ( nazwa "żarówka" pochodzi od żaru, więc niezbyt pasuje do LEDów