Szlifowanie tulei cylindra - CNC

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
MrCk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2019, 19:49

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#11

Post napisał: MrCk » 31 paź 2019, 19:49

Mam Civica z K20 250KM :) więc robić profanację Mazdy RX8 z silnikiem od Hondy a tym bardziej od VW to już tragedia wg mnie... Co do dźwięku, to własnie dźwięk Wankla przy ponad 9000obr/min jest świetny :) W Hondzie mój silnik osiąga 8600 obr/min :) ale to są dwa inne dźwięki :)

Natomiast co do wyżej opisanej obróbki to znalazłem firmę która być może podejmie próbę naprawy tulei w moim mieście. Co do kosztów to są dwie możliwości... albo zakupić taką nową tuleje... albo spróbować naprawiać obecne w rozsądnych pieniądzach. Jeśli cena za naprawę będzie duża to nie ma sensu podejmować próby bo bardziej opłaca się kupić nową tuleje i złożyć silnik bez eksperymentowania... Ale być może opłaca się jednak spróbować naprawić obecne i silnik pojeździ jeszcze sporo kilometrów.



Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 721
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#12

Post napisał: Butler » 31 paź 2019, 21:44

A jaką wersję mocy tego Wankla masz? Polift chociaż?

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#13

Post napisał: Petroholic » 31 paź 2019, 21:55

mtryb14 pisze:...PZL Świdnik...Łucznik Radom...
Dla tych dwóch ja robię elementy sporadycznie i znając obyczaje tam panujące oraz to czym się zajmują seryjnie - ciężko będzie zlecić to u nich, a jeśli już się uda to będzie bardzo drogo :( Do kompletu dorzuciłbym jeszcze PZL Mielec ale u nich podobna sytuacja jak w Świdniku. Wymienione zakłady mają ogromny natłok swojej roboty - do tego dużo również zlecają na zewnątrz bo sami nie wyrabiają z czasem...


Autor tematu
MrCk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2019, 19:49

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#14

Post napisał: MrCk » 01 lis 2019, 06:13

Butler pisze:A jaką wersję mocy tego Wankla masz? Polift chociaż?

Wersja najmocniejsza 231KM z 1.3L pojemności
Petroholic pisze:Dla tych dwóch ja robię elementy sporadycznie i znając obyczaje tam panujące oraz to czym się zajmują seryjnie - ciężko będzie zlecić to u nich, a jeśli już się uda to będzie bardzo drogo Do kompletu dorzuciłbym jeszcze PZL Mielec ale u nich podobna sytuacja jak w Świdniku. Wymienione zakłady mają ogromny natłok swojej roboty - do tego dużo również zlecają na zewnątrz bo sami nie wyrabiają z czasem...

Jest dokładnie tak jak piszesz. W Świdniku odkąd Włosi zarządzają zakładem to nie ma tam czego szukać...

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#15

Post napisał: Petroholic » 01 lis 2019, 08:49

MrCk pisze:W Świdniku odkąd Włosi zarządzają zakładem to nie ma tam czego szukać...
Kiedys w PZL robilem elementy na zasadzie kontaktu z mistrzem zmianowym i on gdzies zawsze upchnal w czasach maszynowych. Odkad weszla Agusta zwrot o 180 stopni... Wszystko musi isc przez biuro projektowe. Warsztat nie wezmie nic z innego zrodla :( Poza tym wejscie, a przede wszystkim wyjscie z zakladu z czymkolwiek w reku to droga przez meke :D Bez tony WZetek nie ma szans, zeby Cie ochrona nie zatrzymala :) Poza tym kupa papierkow do wypelnienia na wejsciu, zdanie telefonu do depozytu, kontrola co masz przy sobie, szkolenie BHP i PPOZ obowiazkowe i potem paradujesz po zakladzie w kasku, kamizelce i z pieknym identyfikatorem "GUEST" :) Oczywiscie nigdzie sam nie pojdziesz, a na hale produkcyjna nie wejdziesz :(

PS Absolutnie nie neguje takiego traktowania. Po prostu opisuje poziom ochrony na zakladzie... W Luczniku w Radomiu jest jeszcze ciekawiej :D

Kiedys znajomy robil dla Lucznika jakis element do broni. Prototypowy tam nie pamietam sztuka albo dwie... Przyjechala do niego delegacja z Lucznika. Jakis technik z dokumentacja i kilku "czarnych" z dluga bronia :) Robili to pare godzin to na kilka godzin hala odcieta od swiata. Wejscia do hali obstawione i pilnowali maszyny, zeby nie zrobil sztuki wiecej :) Pliki po obrobce wykasowane, dokumentacja zabrana i milion papierkow "lojalnosciowych" podpisane. Jedyna roznica od zwyklej lojalki byla taka, ze tu oprocz kary finansowej grozila odsiadka bo podlega pod ustawe o broni i amunicji :D Ale podobno chociaz dobrze zaplacili za taki cyrk :)


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#16

Post napisał: kamar » 01 lis 2019, 16:40

Petroholic pisze:
01 lis 2019, 08:49
i potem paradujesz po zakladzie w kasku, kamizelce i z pieknym identyfikatorem "GUEST" :)
Zapomniałeś o butach z noskami :)

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#17

Post napisał: Petroholic » 01 lis 2019, 16:48

kamar pisze: Zapomniałeś o butach z noskami :)
Zapomniałem bo paraduję w nich cały czas :) To chyba jedyny element BHP, który noszę z własnej nieprzymuszonej woli :) Już kilka razy mi palce oszczędził :D

Chociaż przyznam, że to moje własne, kupione samemu, mierzone, wybrane itd... Jakbym miał nosić te najtańsze, ciężkie, niewygodne buciory, które dostajesz w standardzie na początku pracy na etacie to też bym zwątpił :D


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#18

Post napisał: kamar » 01 lis 2019, 16:52

Petroholic pisze:
01 lis 2019, 16:48
To chyba jedyny element BHP, który noszę z własnej nieprzymuszonej woli :)
Ja jednak wożę w samochodzie na wizyty u kontrahentów, na noszenie non-stop się nie piszę :)

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC

#19

Post napisał: Petroholic » 01 lis 2019, 17:29

A zielony kask też wozisz? Ja kiedyś woziłem swój biały ale strasznie się wkurzali w firmach :D

Info dla nie kumających:

kask żółty -> robotnik (czasem brygadzista też)
kask zielony -> gość (czasem pomarańczowy lub niebieski)
kask biały -> przełożony (od brygadzisty w górę, nadzór BHP też nosi białe)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”