Przygotowanie pod Moglice widac u mnie na zdjeciu.
Jak nie znajdziesz Turcite B to drugi taki produkt nazywa sie Rulon 142. Oba zawieraja teflon i braz, przykleja sie je na specjalnej dwuskladnikowej zywicy ( oba mozna skrobac).
Sprawdz czy powierzchnia pod okladzina jest chropowata. Jesli nie to jest jeszcze trzeci rodzaj tasmy, nazywa sie Rulon i jest samoprzylepny. Ma dokladne grubosci i nie zawiera brazu (nie mozna skrobac).
Okładzina prowadnic
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1037
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
U mnie w firmie kleili turcite takze dwuskladnikowa zywica ( niestety nie wiem jak sie nazywala), ale zeby lepiej trzymalo pomiedzy turcite i prowadnice dawali bandaz, zeby wiecej zywicy sie pod tym zmiescilo. Sciskali to co kawalek sciskami. 24h i bylo gotowe do dalszej obrobki. Potem obowiazkowo szlifowanie, bo poweirzchnia po klejeniu byla bardzo nierowna. Dopiero potem skrobanie.
NIezapomnij , przynajmniej sprobowac, wymierzyc w kilku miejscach grubosc okladziny. Wowczas szlifierz bedzie mial przynajmniej przyblizony wymiar.
NIezapomnij , przynajmniej sprobowac, wymierzyc w kilku miejscach grubosc okladziny. Wowczas szlifierz bedzie mial przynajmniej przyblizony wymiar.
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Nie robcie zartoow Panowie !! Ja nie mam ochoty tego ani szlifowac ani skrobac !! Przykleic docisnac i zapomniec. Wiem ze jest taka opcja bo znajomy - naprawia maszyny - w ten sposoob to robil, bez szlifowania i skrobania ale on sie nie pochwali jak to zrobil a skasuje po niemiecku
.

Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 874
- Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
- Lokalizacja: xxx
panowie czy ktoś widział z was maszynę po regeneracji w profesjonalnym zakładzie
ja tak i wygląda to tak ze całe łoże tokarki jest ustawiane na szlifierce podbijane klinami aż do ustawienia z dokładnością do 0.01 i wtedy dobywa się szlif
suport jest oczyszczany z nalotów w miejscach gdzie chodziło łoże i jest nakładany klej z jakimś mi nie znanym tworzywem
potem suport jest delikatnie osadzany na łożu i dociskany , całość schnie a potem suport się podnosi i przez kilka godzin skrobaczkami i pilniczkami zdejmuje się masę która wypłynęła pod naciskiem
ja tak i wygląda to tak ze całe łoże tokarki jest ustawiane na szlifierce podbijane klinami aż do ustawienia z dokładnością do 0.01 i wtedy dobywa się szlif
suport jest oczyszczany z nalotów w miejscach gdzie chodziło łoże i jest nakładany klej z jakimś mi nie znanym tworzywem
potem suport jest delikatnie osadzany na łożu i dociskany , całość schnie a potem suport się podnosi i przez kilka godzin skrobaczkami i pilniczkami zdejmuje się masę która wypłynęła pod naciskiem
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 15:36 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Dziabi - masz racje ten klej to najprawdopodobniej Moglice. I zadna to rewelacja. W moim przypadku w dokumentacji znalazlem ze zastosowany byl Turcite. Maszyne rozebralem dopiero w czerwcu w tym roku, kupilem tez Turcite. Klejenie i skladanie maszyny mam w planie za okolo miesiac. Z ekonomicznego punktu widzenia cala akcja jest tylko wtedy oplacalna gdy prowadnice sa w dobrym stanie, maszyna ma w miare nowe sterowanie i jak najmniej trzeba naprawiac. Wyczyszczenie tej maszyny zajelo mi dobre 3 tygodnie - wyjalem z niej 3 wiadra wiorow i zuzylem 30L cleanera do rozpuszczania oleju i osadoow. Rozebralem i wyczyscilem caly magazyn.
Teraz zostalo tylko okleic krzyzak osi - zdecydowalem sie robic osie X i Y i poskladac to ustrojstwo. Jestem ciekaw czy sie uda
Teraz zostalo tylko okleic krzyzak osi - zdecydowalem sie robic osie X i Y i poskladac to ustrojstwo. Jestem ciekaw czy sie uda

Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: Okładzina prowadnic
Czy któryś z użytkowników robił próby jakościowe taśmy ślizgowych Tor, Tridy i Turcite?
Zastanawiam się jak to się ma do ceny? Tor i Trida wypadają podobnie, natomiast Turcite jest 2x droższe.
Warto dopłacić?
Zastanawiam się jak to się ma do ceny? Tor i Trida wypadają podobnie, natomiast Turcite jest 2x droższe.
Warto dopłacić?